رئیس مجلس شورای اسلامی در سیمرغ گفت:باید بسته‌های حمایتی برای مردم سیل‌زده در نظر گرفته شود که مقداری از آن بلاعوض باشد، چون سرمایه مردم دچار مشکل شده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از مناطق سیلزده سیمرغ  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: متاسفانه برخی افراد به حریم رودخانه‌ها تجاوز کردند که این تجاوز سبب خسارت عمومی به افراد دیگر شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از خسارت‌های سیل اخیر در مازندران به خاطر اشتباهات برخی افراد در تجاوز به حریم رودخانه‌ها بود، افزود: شورای تامین استانداری با کمک دستگاه‌های قضایی مازندران کمک کنند تا حریم رودخانه‌هایی که تغییر کاربری داده شده بود بازپس گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم خسارت‌ها بیشتر از مقداری است که در رسانه‌ها مطرح شده است، گفت: مسکن روستایی آسیب‌های جدی در این حادثه دیدند که نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

وی افزود: باید بسته‌های حمایتی برای مردم سیل‌زده در نظر گرفته شود که مقداری از آن بلاعوض باشد، چون سرمایه مردم دچار مشکل شده ، باید با اعطای وام‌های ارزان قیمت به مردم هر چه سریع‌تر مشکل اشتغال سیل زده‌ها رفع شود.

علی لاریجانی افرود: باید با کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره و استفاده از تجربیات بنیاد مسکن هر چه سریعتر مناطق آسیب دیده بازسازی شوند.

لاریجانی گفت: مسئولان استان تلاش خوبی برای کنترل و مهار سیلاب انجام دادند و سبب شد حجم خسارت‌ها کاهش یابد.

وی گفت: بخشی از خسارت‌ها نیز به بخش‌های کشاورزی، شیلات و دامپروری وارد شد که باید برآورد نهایی و جبران شود.

انتهای پیام/آ

تجاوز به حریم رودخانه‌ها برخورد می شود

برچسب ها: نوروز ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار