معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: معتکفین مساجد استان یزد پس از سه روز بندگی و عبادت با کوله باری از معنویت اعتکاف خود را به پایان رساندند.

حجت‌الاسلام علی کارگر معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به آغاز مراسم معنوی اعتکاف همزمان با شب ولات حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: امسال یازده هزار نفر در ۱۸۰ مساجد استان معتکف شدند.

وی افزود: هزار و66 نفر در سراسر استان یزد در این مراسم شرکت کردند که شش هزار و۲ ۲۲ نفر خواهر و سه هزار و ۸۴۲ نفر را برادران تشکیل دادند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به حضور چشمگیر دانشجویان و دانش آموزان شرکت‌کننده در مراسم معنوی اعتکاف گفت: ۱۳۰ دانشجو به میزبانی یک مسجد در یزد و ۶۶۵ دانش‌آموز نیز به میزبانی پنج شامل ۴۵۵ نفر دختر و ۲۱۰ نفر پسر به همت مجموعه‌های فعال و هیئت دانش‌آموزی در این مراسم شرکت کرده‌اند.

کارگر تعداد معتکفین شهرستان یزد به میزبانی ۲۷ مسجد را سه هزار و ۷۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: شش مسجد به‌صورت اینترنتی و ۲۱ مسجد به‌ صورت حضوری از علاقه‌مندان به شرکت در اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع معتکفین در شهرستان یزد دو هزار و ۴۴۹ نفر خواهر و هزار و ۲۹۸ نفر برادر هستند.

حجت‌الاسلام  کارگر ادامه داد: مراسم‌های سخنرانی و محفل‌های انس با قرآن با حضور سخنرانان و قاریان برجسته، تشکیل حلقه‌های معرفتی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، انجام اعمال خاص روز‌های اعتکاف از جمله اعمال ام داوود در آخرین روز اعتکاف، از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم پرفیض بود.

انتهای پیام/ی

مراسم معنوی اعتکاف پایان یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار