دبیرکل کانون دانشگاهیان چهار دهه کارنامه انقلاب را اثبات مکمل بودن جمهوریت و اسلامیت در کنار یکدیگر دانست.

کارنامه انقلاب ثابت کرده که جمهوریت و اسلامیت در کنار هم معنا می‌یابدسید محمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جمهوریت و اسلامیت در کنار یکدیگر گفت: در زمان تدوین قانون اساسی برخی می‌گفتند که ترکیب جمهوریت و اسلامیت نوعی تناقض محسوب می‌شود در حالی که در این ۴ دهه ثابت شد که جمهوریت و اسلامیت در کنار هم معنا می‌یابد و این بدین معنی است که آرای مردم و ضوابط و مقررات اسلامی عمل شود.

وی با بیان اینکه جمهوریت پشتوانه نظام است، تاکید کرد: انقلاب ما انقلاب مردمی است که در همه مقاطع مردم نقش پررنگی در آن داشتند بنابراین باید مشارکت مردمی را در آینده هم داشته باشیم چرا که بینش بالای مردم به انقلاب کمک کرد تا چالش‌ها را پشت سر بگذارد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: علی‌رغم هزینه‌های سنگینی که دشمن با طراحی و سرمایه گذاری و فشار‌هایی که آورده بود مردم از انقلابشان دفاع کردند و دشمنان نتوانسته‌اند به اهدافشان دست پیدا کنند.

حسینی در پایان افزود: امیدواریم با تجربه‌ای که در این چهار دهه ایجاد شده است بتوانیم در فصل جدید انقلاب و در گام دوم خطا‌ها را تصحیح و نقاط قوت که بسیار است، را تکمیل کنیم و تداوم ببخشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار