مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: یکشنبه یک سامانه بارشی فعال و پرانرژی وارد استان بوشهر می‌شود.

فردا یک سامانه بارشی پرانرژی وارد استان بوشهر می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج‌اله شکوهی‌پور افزود: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، ضمن ادامه بارش‌های پراکنده باران تا اواخر روز شنبه، از روز یکشنبه یک سامانه بارشی فعال و پرانرژی وارد استان می‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه به تناوب و به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش تندباد و گاهی طوفان تندری و ریزش تگرگ تا پایان روز سه شنبه در سطح استان ادامه می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهرنسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و جاده‌های مواصلاتی استان هشدار داد و گفت: طوفان تندری، رعد و برق‌های شدید و ریزش تگرگ در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

شکوهی‌پور تصریح کرد: به سبب وزش باد شدید و گاهی طوفان با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت، خلیج فارس به شدت مواج و طوفانی خواهد شد و پیش بینی می‌شود ارتفاع موج به بیش از ۳ متر برسد.

وی ادامه داد: همراه با وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک نیز در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به تغییرات و ناپایداری‌های ناگهانی و شدید جوی، توصیه می‌شود در این مدت تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات در بخش تاسیسات زیربنایی، کشاورزی، باغداری، و تردد‌های دریایی و زمینی اندیشیده شود.

شکوهی‌پور عنوان کرد: با خروج این سامانه از استان، سامانه بارشی دیگری از روز چهارشنبه وارد استان می‌شود که جزئیات آن در هشدار‌های بعدی اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/م

سامانه بارشی دیگر از روز چهارشنبه وارد استان بوشهر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.