مدیر عامل بیمه سلامت از افزایش ۱۰ درصدی بودجه این سازمان در سال ۹۸ خبر داد.

33/ ویژه عید//جنیدی/افزایش 10 درصدی بودجه دانشگاه‌ها/ پرداخت بدهی بخش‌های دولتی و غیر دولتی تا پایان سال 96/ پرداخت بدهی داروخانه‌ها در ماه‌های مهر و شهریورطاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان بیمه سلامت با منابع مالی که در اختیار دارد بدهی‌های خود را در سال ۹۶ به صفر رسانده است، به طوری که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی طلب خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: مراکز درمانی بخش دولتی طلب خود را تا آبان ماه ۹۷ دریافت کرده‌اند و بخش خصوصی نیز به غیر از داروخانه‌ها مطالبات خود را تا پایان مرداد ماه گرفته‌اند.

مدیر عامل بیمه سلامت تاکید کرد: بیمه سلامت در حال پرداخت معوقات داروخانه‌ها در ماه‌های شهریور و مهر ۹۷ است و امیدوارم طلب آن‌ها هرچه سریع‌تر برای پیشگیری از هر گونه مشکل در زنجیره تولید، پخش دارو و خدمات رسانی به مردم پرداخت شود.

موهبتی تاکید کرد: امیدوارم هر چه سریع‌تر مطالبات بخش دولتی را بتوانیم بدهیم و به بیمارستان‌ها و مراکز بخش دولتی کمک بیشتری کنیم.

وی بیان کرد: همه پولی که به بیمه سلامت داده شده است جهت پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها، صنعت داروسازی و تاسیسات پزشکی پرداخت شده است به طوری که از میان ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش دولتی و ۱۱۰۰ میلیارد تومان در بخش غیر دولتی اختصاص پیدا کرده است.

مدیر عامل بیمه سلامت افزود: آئین‌نامه ارزیابی توسط بیمه سلامت اجرا می‌شود و ممکن است ما شاهد یک سری تغییر رفتار‌ها فراخور سلایق افراد داشته باشیم.

موهبتی با اشاره به افزایش بودجه بیمه سلامت در سال ۹۸ ادامه داد: با افزایش ۱۰ درصدی بودجه بیمه سلامت بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در طرف قرارداد با بیمه سلامت به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و این کار در راستای رفع مشکلات احتمالی و کمک به حوزه سلامت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اظهارات موهبتی درباره افزایش بودجه بیمه سلامت در سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار