رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به استفاده مشاور و داماد دونالد ترامپ از واتس‌اپ برای انجام امور دولتی هشدار داد.

استفاده کوشنر از واتس اپ شخصی برای امور دولتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «الیجا کامینگز» رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا، با ارسال نامه‌ای به کاخ‌سفید اعلام کرد جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از پیام‌رسان واتس‌اپ و ایمیل شخصی برای انجام امور دولتی استفاده کرده است.

کامینگز در این نامه تاکید کرده است که کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان اطلاعاتی موثق به دست آورده است که نشان می‌دهد برخی مقامات کاخ‌سفید از جمله جارد کوشنر از پیام‌رسان و ایمیل شخصی برای انجام امور دولتی استفاده می‌کنند. بر اساس آنچه که در این نامه آمده است کوشنر پیام رسان واتس‌اپ را برای پیشبرد امور مربوط به کاخ سفید همچون ارتباط با مخاطبین خارجی، انتخاب کرده است. همچنین، ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا و همسر کوشنر قوانین فدرال را با اعلام نکردن همه ایمیل‌های رسمی خود نقض کرده است.

این عضو دموکرات از کاخ‌سفید برای عدم ارائه اسناد اساسی به کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان که بار‌ها درخواست شده بود، انتقاد کرده است. او در این نامه نوشت: کاخ سفید با عدم ارائه اسناد و اطلاعات درخواست شده، در روند انجام تحقیقات کمیته در خصوص نقض قوانین فدرال توسط مقامات کاخ سفید خلل ایجاد کرده است. در واقع، کاخ سفید هیچ یک از اسناد خواسته شده را به کمیته ارائه نکرده است.

کامینگز در این نامه آورده است: طبق گفته‌های «اَب لوول» مشاور شخصی ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر، آن‌ها هنوز از پیام‌رسان واتس‌اپ برای انجام امور رسمی خود در کاخ سفید استفاده می‌کنند.

لوول پیشتر به استفاده ایوانکا ترامپ از سرور ایمیل‌های شخصی که به تایید کمیته نظارت و اصلاحات نرسیده، در امور مربوط به دولت خبر داده بود.

این نخستین بار نیست که مقامات عالی‌رتبه کاخ سفید به استفاده از پیام‌رسان شخصی در انجام امور مربوط به دولت متهم شده‌اند. در سال ۲۰۱۵، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا متهم به استفاده از یک سرور ایمیل خصوصی برای انجام امور دولتی شد که برخلاف قوانین آمریکا است و شکست او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار