رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه گفت: هدف اصلی ما باید تمرکز بر روی یادمان‌های موجود و کیفی سازی آن‌ها باشد.

1سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد حق‌طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایجاد یادمان های جدید راهیان نور و ویژگی آن‌ها در کشور گفت: براساس نتایج تحقیقاتی که اخیرا انجام شده نزدیک به یک هزار نقطه یادمانی با عنوان رزمگاه احصاء شده که این نقاط، همان نقاطی هستند که در آنجا عملیات صورت گرفته و یا محل استقرار نیروها بوده است.

وی ادامه داد: تمام نقاط سرزمین ما از خوزستان و خلیج فارس یعنی نقاطی که رزمندگان با ناوگان‌های غربی و علی الخصوص آمریکا درگیر شدیم تا آذربایجان غربی و مرز مشترک کشورمان با ترکیه و عراق همه این مناطق، مصحنه دفاع مقدس است. برخی از آن‌ها مانند شلمچه و اروند شناخته شده  و برخی دیگر ناشناخته مانده اند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه اظهار کرد: رزمندگان در عملیات‌های برون مرزی هم شرکت داشته اند و به صورت چریکی چندین ماه در داخل خاک عراق مانده و خود را به کرکوک رسانده و پالایشگاه این شهر را نابود کرده‌اند، اما امکان دسترسی به این مناطق برای ساخت یادمان‌های دفاع مقدس وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین تصمیم داریم تا تعداد یادمان‌ها و زیارتگاه‌ها کم باشد، اما کیفیت یادمان‌های فعلی را در نظر داشته باشیم و برای این کار باید ابتدا یادمان‌های موجود را به سرانجام رسانده و تکمیل کنیم. اگر به این اهداف دست یافتیم، آنگاه به دنبال ایجاد یادمان‌های جدید باشیم.

سردار حق طلب تاکید کرد: هدف اصلی ما باید تمرکز بر روی یادمان‌های موجود و کیفی سازی آن‌ها باشد و در صورت انجام آن، به دنبال ایجاد یادمان‌های جدید باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار