قوه قضاییه در اردیبهشت ماه ۹۷؛

برنامه تروریست های داعشی برای انفجار حرم مطهر امام رضا (ع) چه بود؟/خبر «دستور قضایی برای رفع فیلتر تلگرام» کذب است

قوه قضاییه//در این بسته خبری می‌توانید مهم‌ترین رویداد‌های حوزه حقوقی و قضایی در اردیبهشت ماه ۹۷ در بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از حوزه‌هایی که اقشار مختلف جامعه خبر‌های آن را پیگیری می‌کنند بخش حقوقی و قضایی است، در این گزارش خلاصه تمامی اخبار مربوط به حوادث، برگزاری دادگاه‌ها و پرونده‌های قضایی را در اردیبهشت ماه سال ۹۷ می‌خوانید.


خبر بازداشت سعید مرتضوی تکذیب شد

در روزهای ابتدایی اردیبشهت ماه خبر بازداشت سعید مرتضوی مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی در شهر ری در رسانه ها منتشر شد اما هیچ مقامی در قوه قضاییه این خبر را تاکید و یا تکذیب نکردند.

پیگیری های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از مسئولان قضایی نشان می دهد که خبر دستگیری سعید مرتضوی تا این لحظه صحت ندارد.


محمدرضا رحیمی از زندان آزاد شد

مصطفی محبی مدیر کل زندان های استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبر آزادی محمد رضا رحیمی معاون  احمدی نژاد را از زندان اوین تایید کرد.


توضیحات رئیس پزشکی قانونی استان تهران در خصوص خبر کشف مومیایی در شهرری

مسعود قادی پاشا رئیس سازمان پزشکی قانونی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص خبر کشف جسد مومیایی در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: هنوز هیچ جسدی تحت عنوان مومیایی به پزشکی قانونی استان تهران برای شناسایی تحویل داده نشده است.

وی افزود: اگر جسد مومیایی هم کشف شده و دارای قدمت تاریخی باشد، آن را به سازمان میراث فرهنگی تحویل می‌دهند.


حکم قاتل 3 مامور ناجا در پاسداران تایید شد

غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت پرونده راننده اتوبوس عامل قتل 3 مامور نیروی انتظامی در خیابان پاسداران اظهار کرد: حکم اعدام محمد ثلاث در دیوان عالی کشور تایید شد.

گفتنی است؛ محمد ثلاث عامل قتل 3 مامور نیروی انتظامی در خیابان پاسداران در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به 3 بار قصاص نفس، یک سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شده است.


اخذ عوارض مازاد بر تراکم و تغییر کاربری از سوی شهرداری تهران ممنوع شد

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، مصوبه اخذ عوارض مازاد بر تراکم و تغییر کاربری مصوب شورای اسلامی شهر تهران را باطل کرد.


برنامه تروریست های داعشی برای انفجار حرم مطهر امام رضا (ع) چه بود؟

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در این دادگاه قاضی صلواتی به اقاریر و گزارشات موجود در  پرونده استناد کرد و گفت:  متهمان پرونده نظر دو نفر را جلب کرده بودند که به حرم مطهر امام رضا (ع) رفته و مکان‌های حساس آن را برای انجام عملیات تروریستی مشخص کنند و  به دو نفر پیشنهاد دادید که در حرم امام رضا (ع) عملیات انتحاری انجام دهند.


خبر «دستور قضایی برای رفع فیلتر تلگرام» کذب است

عبدالصمد خرم آبادی، معاون قضایی سابق دادستان کل کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخبار منتشر شده در مورد دستور برای رفع فیلتر تلگرام را کذب خواند.

وی گفت: خبر رفع فیلتر تلگرام با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران از اساس کذب است و هرگز چنین دستوری صادر نشده است.


بدهی ۳۰ میلیاردی سازمان زندان‌ها به ادارات آب، برق و گاز/ آخرین اخبار از تولید خودرو‌های جدید حمل زندانیان

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌های کشور سازمان زندان‌ها حدود 30 میلیارد تومان به نهادهای دولتی مانند ادارات آب، برق، گاز و غیره بدهی دارد، لذا به این سازمان‌ها گفته‌ایم که هر زمان بودجه به سازمان زندان‌ها اختصاص یابد، بدهی‌شان را پس می‌دهیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار