سرهنگ قاسمیان گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۱۲۱ نفر جان خود را از دست داده و بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مصدوم شدند.

از ابتدای طرح نوروزی ۱۲۱ نفر کشته و بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر تا این لحظه مصدوم شدندسرهنگ قاسمیان رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر همه معابر شهری و محور‌های مواصلاتی در سراسر کشور دارای بارندگی، مه‌گرفتگی و یا کاهش دید هستند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اشاره به واژگونی خودروها در سطوح لغزنده افزود: اکثر تصادفات در این نقاط صورت می‌گیرد و نیاز است رانندگان در هنگام رانندگی، با رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو داشته باشد، تا بتوانند مسیر را با خیال راحت و آسوده طی کند.

سرهنگ قاسمیان با اشاره به اعلام شدن هشدار‌ها و تذکرات در چندین نوبت از رسانه‌های سراسری و رسانه‌های ملی تصریح کرد: با این حال، باز هم شاهد تصادفات منجر به فوت و مجروحین در سطح معابر هستیم.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا افزود: به طوری که از ابتدای طرح نوروزی تا این لحظه ۱۲۱ نفر از هموطنان متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند و بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از هموطنان به علت کوچک‌ترین سهل انگاری که در امر رانندگی داشتند، راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

وی توصیه کرد: رعایت مقررات راهنمایی رانندگی از جمله انتظارات خاص و ویژه پلیس می‌باشد که در این ایام باید مدنظر کلیه کاربران باشد.

سرهنگ قاسمیان با بیان اینکه، همه می‌دانند تلفن همراه، همراه خوبی در سفر نیست گفت: تلفن همراه می‌تواند در شدت تصادف و آمار تصادفات تا ۶ برابر بیشتر از حد معمول باشد.

وی افزود: من خواهشمندم افراد قبل از سفر، حتما اطلاع از وضعیت مسیر و وضعیت راه‌ها داشته باشند و با شماره تلفن‌های ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل پیدا کنند.

سرهنگ قاسمیان با بیان اینکه ،حتما اطمینان خاطر از رفع نقص احتمالی خودرو و تجهیزات همراه داشته باشید افزود: مسافران از جمله تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند و برابر ظرفیت خودرو سوار کنند، تا انشاالله بتوانند با رعایت مقررات سفری ایمن برای خود و همراهان خود رقم بزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار