جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه در عملیاتی بی‌سابقه پایگاه‌های تروریستی در استان ادلب سوریه را منهدم کردند.

جنگنده‌های روسیه مقر تروریست‌ها در ادلب را منهدم کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع محلی در سوریه می‌گویند جنگنده‌های روسیه در عملیاتی بی‌سابقه پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در استان ادلب را منهدم کردند.

منابع نظامی سوریه در گفتگو با وب‌سایت «المصدر» اعلام کردند شب گذشته شش فروند جنگنده سوخوی نیروی هوایی روسیه در عملیاتی بی‌سابقه طی ماه‌های اخیر، پایگاه‌ها و مقر گروه‌های تروریستی در منطقه جسرالشغور و  سهل الغاب در جنوب‌غربی استان ادلب در هم کوبیدند.

به گفته این منابع این عملیات مقر گروه تروریستی «هیأت تحریر الشام» را هدف قرار داد و در مدت زمان کوتاهی خسارات فراوانی به این گروه تروریستی تحمیل کرد.

این عملیات سنگین در پاسخ به حمله اخیر گروه‌های تروریستی تحت حمایت ترکیه «هیأت تحریر الشام » و «جبهة الوطنية للتحرير» به شهرهای السقیلبیه، محرده، و سلحَب انجام گرفته است.

به نوشته المصدر، ارتش روسیه پیش از این بارها به گروه‌های تروریستی هشدار داده بود مطابق با توافق ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ سوچی میان مسکو و آنکارا، باید از منطقه کاهش تنش در ادلب خارج شوند، با این حال عناصر تروریستی این طرح را رد کردند و به حملات خود علیه مواضع ارتش سوریه و متحدانش ادامه دادند.

روسای جمهور ترکیه و روسیه، پس از نشست تهران و با هماهنگی سوریه و ایران به منظور کاهش تلفات غیرنظامیان در عملیات آزادسازی ادلب و ارسال کمک‌های بشردوستانه، ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ در شهر سوچی روسیه توافق کردند که تا ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸ یک منطقه کاهش تنش را در استان ادلب ایجاد کنند.

نیرو‌های روسیه و ترکیه مسئول ایجاد این منطقه کاهش تنش هستند و آنکارا تعهد داده  گروه‌های مسلح و سلاح‌های سنگین را از این منطقه خارج کند، اما بنابر گفته مقامات روسیه تحولات میدانی نشان می‌دهد آنکارا در این زمینه موفق نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار