بهداری رزم همواره به عنوان یکی از اصول اساسی پشتیبانی در نبرد و رزم مطرح بوده و تامین آن نیازمند توجه ویژه‌ای است.

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی دفاعی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهداری رزم همواره به عنوان یکی از اصول اساسی پشتیبانی در نبرد و رزم مطرح بوده و تامین آن نیازمند توجه ویژه‌ای است. از این رو، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال گذشته هر کدام رزمایشی را با عنوان محوریت بهداری رزم برگزار کردند. گزارش این رزمایش‌ها در ادامه می‌آید.

1

رزمایش اقتداری بهداری رزم ارتش با رمز لبیک یا حسین(ع)

رزمایش بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حوزه رزم با محوریت گردان‌های بهداشت و درمان تهران و با برپایی چادر‌های پزشکی مجهز به دستاورد‌های جدید روز یکشنبه ۱۵ مهر در درمرکز آموزش پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

رزمایش گردان‌های بهداشت و درمان با رمز (لبیک یا حسین ع) و به منظور تقویت آمادگی جهت حملات شیمیایی دشمن فرضی با حضور امیر شهنام بابلی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان نزاجا برگزار شد.

رسیدگی فوری به مصدومین حمله فرضی شیمیایی و اعزام آنان به مراکز درمانی و بیمارستانی نزاجا، رفع آلودگی، شستشویی مصدومان، نمونه برداری، تعیین نوع عامل شیمیایی و تخلیه مصدومین از سوی یگان‌های واکنش سریع و گردان بهداشت و امداد و درمان از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این رزمایش تخصصی بود.

1

رزمایش اقتدار بهداری رزم نیروی زمینی سپاه 

رزمایش اقتدار بهداری سپاه صبح روز یکشنبه ۱۴ بهمن با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان نیرو‌های مسلح در محل ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

در این رزمایش، سامانه‌های جراحی تاکتیکی، سامانه‌های واکنش سریع بهداشت، بیمارستان‌های صحرایی، بیمارستان‌های سیار کانتینری و ... برای امدادرسانی به مجروحان و صدمه دیدگان تعبیه شده‌اند.

غرفه‌های این نمایشگاه دستاورد‌های مختلف نیروی زمینی سپاه را در حوزه‌های مختلف درمانی و مراقبت‌های بهداری هنگام رزم به نمایش گذاشته است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از این نمایشگاه گفت: بهداری سپاه کار‌های ارزشمندی را در حوزه سلامت انجام داده است. برای من جای خوشحالی داشت که وقتی از این نمایشگاه بازدید کردم همان روحیه اوایل انقلاب را مشاهده کردم.

1

بازدید وزیر دفاع و نماینده ولی فقیه در سپاه از نمایشگاه اقتداری بهداری رزم سپاه
 
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه از نمایشگاه اقتدار بهداری رزم سپاه بازدید کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتدار بهداری رزم معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات جهادی صورت گرفته دراین نمایشگاه، برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی را برطرف کننده موانع توصیف و تصریح کرد: در نمایشگاه معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه " ما می‌توانیم" به معنای حقیقی کلمه محقق شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به خدمات گسترده و ارزنده نیروی زمینی سپاه در حوزه محرومیت زدایی و مردم یاری تاکید کرد: امکانات بهداری نیروی زمینی سپاه در راستای خدمت به مردم بوده و پاسداران انقلاب اسلامی همواره برای حضور در میدان خدمتگزاری و خدمت رسانی آماده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در پایان با تاکید بر اینکه در نمایشگاه معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه خلاقیت تحسین برانگیزی مشاهده شد، گفت: امیدواریم این پیشرفت و خلاقیت روز به روز در مسیر یاری رساندن به مردم گسترش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار