کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: مسیر انقلاب با همه فراز و نشیب‌ها، همچنان کوتاهترین راه برای رسیدن به آرمان هایمان است.

بیانیه گام دوم رهبری نشان می دهد که انقلاب در مسیر درستی استحسین کنعانى مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مطرح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامى ایران حضرت امام (ره) مسیری طراحی و پایه هایش را مستحکم کردند که به عبارتی صراط مستقیم و نقشه راه و حرکت به سمت رسیدن به آرمان‌های انقلاب است.

 

وی افزود: این مسیر مانند لوکوموتیوی است که گاهی با سرعت و گاهی کند حرکت می‌کند همچنین برخی مواقع برخی افراد از قطار پیاده و سوار می‌شوند بنابراین در این راه ریزش‌ها و رویش‌ها خود را نشان می‌دهند، اما در نهایت این مسیر ما را به منزل مقصود می‌رساند.


کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: مسیر انقلاب با همه فراز و نشیب‌ها و موانعی که در این چهل سال در سر راه خود داشت، همچنان مسیری قدرتمند، شفاف، روشن و کوتاهترین راه برای رسیدن به آرمان هایمان محسوب می شود.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به بیانیه گام دوم رهبری، اظهار کرد: این تعبیر رهبری نشان دهنده این است که ما در مسیر درست و صحیحی به جلو می‌رویم چرا که خیلی از کشور‌ها ما را زیر نظر دارند تا ببینند انقلاب ما در این چهل سال از چالش‌ها، بحران ها، تهدید ها، تحریم‌ها، جنگ ها، حوادث، تحقیر و تکفیر‌ها چگونه عبور می کند.

 

وی ادامه‌داد: ما توانستیم اصول خود را حفظ کنیم و در این راه همچنان پایدار و مستدام باشیم لذا راهنمای انقلاب اسلامی در این مسیر پیش رو ولایت فقیه است که همواره توانست مردم را در این مسیر نگه دارد همچنین از چالش‌ها و بحران‌ها عبور و به یک آینده روشن نوید دهد.

 

کنعانی مقدم با بیان اینکه اکثر کشور‌های منطقه مشکلشان این است که مسیر درست را انتخاب نمی‌کنند و رهبری ندارند که بتواند آن‌ها را به سر منزل مقصود هدایت کند، تاکید کرد: در کشور‌های زیادی متوسط مردم خواهان تحقق اسلام به شکل حقیقی اش بودند و در نتیجه نداشتن یک مسیر و راهنمای درست، عمدتاً بعد از مدتی به انحراف رفتند یا توسط دشمنان مصادره و با شکست انقلاب شان مواجه شدند.

 

کارشناس مسائل بین‌الملل مطرح کرد: تبدیل به الگو شدن انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین خطری است که آمریکا احساس می‌کند لذا اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی همچنین حادثه تروریستی که در نیوزیلند اتفاق افتاد حاکی از آن است که صهیونیست‌ها به دنبال این هستند که کسی مسیر جمهوری اسلامی را  دنبال نکند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن شناسی یکی از اصول در کشوری  است که نام نظام انقلاب اسلامی روز خود  دارد لذا اگر در این خصوص آگاهی لازم وجود نداشته باشد به انحراف می روند بنابراین باید بدانیم دوستان و دشمنانمان چه کسانی هستند همچنین به چه کشور‌هایی می‌توانیم اعتماد و با آن‌ها مسیر را طی کنیم.

کنعانی مقدم با اشاره بیانیه گام دوم رهبری اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که ما را در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌هایمان سرد کند همچنین در کشور دو قطبی و دوگانگی ایجاد کند چرا که این دوگانگی می تواند در شناخت دوست و دشمن انقلاب آفت بزرگی برای ما باشد.

 

وی ادامه‌داد: دوگانگی عمدتاً از نفاق، رفتار‌ها، کردار‌ها و ایمان افراد به وجود می‌آید منجر به این می‌شود که مانند موریانه یک جامعه و امت اسلامی را از درون منهدم می‌کند بنابراین یکی از راهکار‌هایی که دشمنان دنبال می کنند ایجاد تفرقه و اختلاف است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار