سازمان موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در رقه و دیرالزور سوریه از بمب‌های فسفری استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد: آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در رقه و دیرالزور سوریه از سلاح‌های ممنوعه نظیر بمب‌های فسفری استفاده و مدارس، مساجد، بیمارستان، خانه بهداشت، اردوگاه پناهندگان و مناطق مسکونی را بمباران و ویران کرده است.

در ادامه گزارش این سازمان آمده است نیرو‌های ائتلاف به فرماندهی آمریکا در جنگ با داعش از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون سه هزار و سی و پنج غیرنظامی سوری را قتل عام کرده‌اند.

سازمان «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» افزود: نیرو‌های ائتلاف آمریکا در حملات خود به رقه و دیرالزور که در سال ۲۰۱۴ آغاز شد ۹۲۴ کودک و ۶۵۶ زن و جمعا ۳۰۳۵ غیرنظامی بی‌گناه را قتل عام کرده است. ۳۲ درصد غیرنظامیان در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما کشته شدند و در دوره دونالد ترامپ حملات و بمباران‌ها بدون هدف‌گیری دقیق و به صورت کور انجام گرفته است.

در دوران باراک اوباما ۱۹۴ کودک و ۲۹۴ زن و جمعا ۹۷۶ غیرنظامی کشته شدند و در دوران ریاست جمهوری ترامپ ۷۳۰ کودک و ۳۶۲ زن و جمعا ۲۰۵۹ غیرنظامی سوری قتل عام شدند. در دوران ترامپ هواپیما‌های آمریکایی سلاح‌های ممنوعه نظیر بمب‌های فسفری را بر روی شهر ریختند و بمباران فسفری ۵ بار صورت گرفت.

در دوران ترامپ در شهر رقه و دیرالزور ۱۸۲ مرکز غیرنظامی و مردمی نظیر مدرسه، مسجد، مرکز بهداشت، بیمارستان و اردوگاه پناهندگان بمباران شد. در نتیجه حملات هوایی آمریکا و همپیمانان این کشور، ۲۵ مدرسه و ۱۵ مرکز بهداشت و بیمارستان ویران شد و ۵۶۰ هزار نفر نیزاز شهر‌های رقه و دیرالزور آواره شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار