مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از گسترش گردشگری مذهبی در جوار هزار و ۳۶۱ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود ۱۳۶۱ امامزاده و بقعه متبرکه در استان خبر داد و گفت: این تعداد امامزادگان در جای جای استان رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده است.

وی افزود: برخی از این اماکن مقدس به دلیل قرار گرفتن در مناطقی خوش آب و هوا موجب جذب گردشگران زیادی بویژه در ایام تعطیلات نوروزی می‌شود.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه امسال طرح آرامش بهاری در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود ادامه داد: بقاع متبرکه مکانی برای گردش، زیارت و سیاحت هستند لذا باید از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود ۹۰۰ زائرسرا، اتاق و سوئیت در بقاع متبرکه استان، افزود: این مکان‌ها به ویژه برای تعطیلات نوروزی در اختیار زائران قرار می‌گیرد تا بتوانند از لحظات معنوی در جوار امامزادگان به بهترین نحو استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امسال هشتمین سال اجرای طرح آرامش بهاری اوقاف مازندران است، گفت: این طرح از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸ در مازندران اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران با هدف خدمات‌رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با توجه به منویات رهبری معظم انقلاب و نشر معارف اسلامی، باور‌های دینی و سبک زندگی اسلامی اجرا می‌شود.
انتهای پیام/آ

اجرای طرح آرامش بهاری اوقاف مازندران در نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.