آمریکا به دنبال آن است تا به کمک شرکت‌های تجهیزات رایانه‌ای سریعترین رایانه این کشور را به منظور انجام تحقیقات مرتبط با تسلیحات هسته‌ای تولید کند.

آمریکا به دنبال ساخت سریع‌ترین رایانه دنیا برای انجام تحقیقات هسته‌ایبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات دولتی آمریکا اعلام کردند که یک گروه دولتی در حال همکاری با شرکت تجهیزات رایانه‌ای اینتل و شرکت کرای است تا سریعترین رایانه آمریکا را به منظور انجام تسلیحات هسته‌ای و دیگر تحقیقات تا سال ۲۰۲۱ تولید کنند.

دپارتمان انرژی و آزمایشگاه ملی آرگون در شیکاگو اعلام کردند آن‌ها در حال همکاری با شرکت اینتل برای ساخت یک ابررایانه قدرتمند هست. یک قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری با این دو شرکت بزرگ تجهیزات رایانه‌ای برای ساخت این ابررایانه منعقد شده است، که قادر به انجام یک کوینتیلیون محاسبات در یک ثانیه است.

انجام این پروژه می‌تواند رقابت میان آمریکا، چین، اتحادیه اروپا و ژاپن را تشدید کند. این طرف‌ها همگی پیشتر اعلام کردند به دنبال ساخت ابررایانه‌های با قابلیت فرافلاپس (مقیاسی برای سنجش کارایی پردازشگر رایانه ها) هستند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار