وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس بعد از ۲۵ فرودین ماه کنسل شده و نرخ ها به حالت سابق باز می گردد.

بلیت اتوبوس بعد از ۲۵ فرودین به نرخ سابق باز می گردد/ گران فروشی بلیت در هواپیما نداریمبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید از روند چگونگی انجام سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز در فرودگاه مهرآباد با ۳ نکته روبرو بودیم گفت: مجوزهای پروازی که سازمان هواپیمایی کشور صادر کرده بود و آماده سازی هواپیماها متناسب با درخواست شرکت ها و ظرفیت ها بوده است.

وی ادامه داد: مجوزها در زمان درخواست به شرکت ها داده شد و این امر نشان می دهد که شرکت ها و فرودگاه ها از ضریب آمادگی بالایی برخوردار بوده اند.

اسلامی افزود: ضریب آمادگی هواپیماها بالا بوده و ۱۴۰ فروند هواپیما برای مسیرهای پروازی داخلی و خارجی مجوز دریافت کرده اند و در آمادگی کامل هستند.


بیشتر بخوانید: افزایش بیش از ۲۰ درصدی قیمت اتوبوس تخلف است/ حضور مستمر بازرسان در ترمینال‌های مسافری


وی به مشکل یکی از پروازهای آتا که امروز باعث اعتراض مسافران شده بود اشاره کرد و گفت: هواپیمای مسیر اهواز برای شرکت هواپیمایی آتا امروز به علت انتشار بو و شرایطی که ایجاد کرده بود برگردانده شد و همین امر باعث معطلی ۵ ساعته مسافران و اعتراض آنها شد.

وی افزود: مسافران به دلیل عدم اطلاع رسانی درست شکایت های بسیاری داشتند و همین موضوع باعث اخطار به این شرکت هواپیمایی شد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه چک هواپیما به صورت کامل انجام شده و آماده پرواز بوده ولی به دلیل رنگی که برای یکی از کانال ها انجام شده بود دچار چنین مشکلی شد.

وی افزود: این اتفاق است و هیچ جریان سوء مدیریتی در این حوزه نیست.

اسلامی با اشاره به اینکه برخی از مسافران به قیمت بلیت اعتراض داشتند افزود: متاسفانه برخی از آژانس ها بلیت را به بهانه کنسل شدن پرواژها کنسل و مسافران را مجبور می کردند که بلیت دیگری بخرند که این یک اقدام شیادانه است.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان فروش بلیت دستی نداریم و تمامی فروش بلیت ها باید به صورت سیستمی باشد و فروش بلیت به صورت دستی فاقد جواز است .

وی بیان کرد: جریان فروش بلیت به صورت دستی از سوی سازمان هواپیمایی شناسایی شده و با تعامل و همکاری وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات تمامی سایت های غیر قانونی فروش بلیت شناسایی شده است.

عضو کابینه دولت یاد آوری کرد: برخی سایت ها اقدام به فروش بلیت یک پرواز فرضی کرده و در آستانه پرواز اعلام می کنند که کنسل شده و با دریافت خسارت اقدام به فروش بلیت دیگری می کنند که این یک تخلف بسیار بزرگ محسوب می شود.

وی افزود: در جلسه ای که امروز با رئیس سازمان هواپیمایی داشتیم اعلام کردیم که یک نظام اعتبار سنجی ایجاد کنند تا شاهد چنین تخلف هایی نباشیم.

وی اظهار کرد: هم خدمات فرودگاهی و هم تمامی پایانه ها برای ایام نوروز آماده ارائه خدمات رسانی به مسافران هستند.

اسلامی با بیان اینکه به دلیل شرایط آب وهوایی برخی از روزها شرایط جوی بد است بنابراین برخی از پروازها با تاخیر انجام می شود گفت: به دلیل افزایش ایمنی پرواز در شرایط بد آب وهوایی اجازه پرواز داده نمی شود بنابراین مسافران در شرایط بد آب و هوایی صبور باشند.

وی با بیان اینکه کف و سقف قیمت بلیت هوایپماها در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی مشخص شده است گفت: قیمت بلیت هواپیماها همان نرخ آذرماه است و ما هیچ افزایش قیمتی در بلیت هواپیماها نداریم.

وی به آزاد سازی نرخ بلیت هواپیماها اشاره کرد و گفت : در ایام کم تقاضا نرخ بلیت هوایپما کف قیمت و در ایام پر تقاضا بانرخ سقف به فروش می رسد.

اسلامی تاکید کرد: هیچ شرکتی اجازه فروش با نرخ بالاتر را ندارد و اگر مسافری شکایت داشت به سازمان هواپیمایی مراجعه کند و مابه التفاوت آن را دریافت کند.

وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه ۱۴ هزار ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در مسیرهای مختلف برای جابه جایی مسافران در نظر گرفته ایم گفت: نظارت کاملی بر تمامی اتوبوس ها وجود دارد و از طریق سپهتن نظارت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش اتوبوس رانی با چند مشکل روبرو بودیم افزود: بارهای غیر مسافر با وزن های بدون کنترل شده از طریق اتوبوس جابه جا می شدند که به رئیس سازمان راهداری توصیه کردیم رسیدگی کند.

وی درباره کمبود اتوبوس هم گفت: دستور دادیم اتوبوس های کم متقاضی به مسیرهای پر تردد تخصیص یابد.

اسلامی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران گفت: افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس بعد از نوروز به حالت سابق باز می گردد و شرکت های حمل ونقلی نمی توانند برای انجمن ها تصمیم بگیرند بنابراین به دلیل آنکه همواره اتوبوس ها در ایام نوروز یک سر خالی بر می گردند، ۲۰ درصد قیمت بلیت ها افزایش می یابد بنابراین بعد از ۲۵ فرودین به حالت سابق باز می گردد.

وی در پایان گفت: نوروز امسال گشت هوایی نیز از سوی سازمان راهداری راه‌اندازی شده است که امروز افتتاح شد و با یک دستگاه هلی‌کوپتر بخشی از جاده چالوس و اتوبان کرج ـ قزوین بازدید شد.

انتهای پیام/

گشت هوایی از سوی سازمان راهداری راه‌اندازی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار