سازمان ملل در گزارشی از افزایش چشمگیر گزارش‌های مربوط به اقدامات غیراخلاقی کارکنان بخش‌های مختلف این سازمان خبر داد.

گزارش سازمان ملل درباره افزایش چشمگیر رفتار‌های غیراخلاقی کارکنان این سازمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل از افزایش قابل ملاحظه گزارش‌های مربوط به سوءاستفاده و آزار جنسی کارکنان این سازمان و نهاد‌های وابسته به آن در سال گذشته خبر داد.

دفتر دبیرکل سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۲۰۰ مورد خشونت و سوءاستفاده جنسی توسط کارکنان و پرسنل این سازمان گزارش شده است. به موجب این گزارش، بیش از ۱۲۰ مورد از شکایت‌ها مربوط به شرکای کاری و افرادی غیراز نیرو‌های نظامی سازمان ملل بوده است.

در برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل موارد مربوط به سوءاستفاده جنسی در سال گذشته به ۱۹ مورد رسید و این در حالی است که در طول ۱۲ سال گذشته ۲۶ مورد شکایت به این نهاد ارائه شده است. در آژانس آوارگان سازمان ملل نیز این موارد افزایشی تقریبا دو برابری داشته و به ۳۴ مورد رسیده است که تجاوز به کودکان را شامل می‌شود.

این در حالی است که موارد گزارش شده برای نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ از ۶۲ مورد به ۵۴ مورد رسیده است.

سازمان ملل با موارد متعدد اتهام سوء استفاده و آزار و اذیت جنسی کارکنان خود به ویژه در میان نیرو‌های صلحبان این سازمان در جمهوری آفریقای مرکزی دست به گریبان است. موارد گزارش شده در سال گذشته از تجاوز تا آزار و اذیت جنسی و پرداخت پول برای رابطه جنسی را شامل می‌شود.

در بخش ضمیمه این گزارش همچنین به فهرست ادعا‌ها و جزئیاتی درباره نوع و محل وقوع رفتار‌های غیراخلاقی اشاره و اطلاعاتی درباره اینکه آیا در این روابط پلیس، کارکنان سازمان ملل، شرکا یا پیمانکاران نقش داشته اند، ارائه شده است. در این گزارش به اطلاعات بیشتری درباره این پرونده‌ها همانند سال وقوع این رفتار‌های غیراخلاقی اشاره‌ای نشده است.

سازمان ملل در همین حال افزایش چشمگیر این شکایت‌ها را گامی رو به جلو خواند و اعلام کرد این به معنای افزایش اعتماد قربانیان به مراجع حامی آن‌ها برای اجرای عدالت است. این سازمان به تدابیر و اقدامات اجرا شده از سال ۲۰۱۷ اشاره کرد که شامل کمپین‌های افزایش آگاهی و اطلاع رسانی برای قربانیان و شاهدان حوادث سوء استفاده جنسی می‌شود تا آن‌ها بتوانند بدون واهمه از انتقام یا مجازات از متجاوزان به مراجع مربوطه شکایت کنند.

این گزارش چند هفته پس از گزارشی منتشر شد که به ۵۰۰ مورد شکایت مربوط به آزار و اذیت جنسی به نهاد‌هایی همچون آکسفام و افزایش ۱۳ درصدی این شکایت‌ها از سال ۲۰۱۷ اشاره داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار