سفر مدیر اطلاعات ملی آمریکا به سئول برای گفتگو درباره کره شمالی

مدیر اطلاعات ملی آمریکا با سفر به کره جنوبی به دنبال تبادل و ارزیابی اطلاعات مربوط به کره شمالی با مقامات سئول است.

سفر مدیر اطلاعات ملی آمریکا به سئول برای گفتگو درباره کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک منبع دولتی کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد «دن کوتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا به سئول سفر کرده است، سفری که به نظر می‌رسد به منظور تبادل و ارزیابی اطلاعات در خصوص کره شمالی، پس از شکست مذاکرات دو جانبه ماه گذشته واشنگتن و پیونگ یانگ در هانوی (پایتخت ویتنام) صورت گرفته است.

پیش از این نیز یک روزنامه محلی گزارش داد مدیر اطلاعات ملی آمریکا سه‌شنبه شب برای یک اقامت سه روزه وارد پایگاه هوایی این کشور در اوسان در جنوب سئول شده است. منابع دولتی ورود او را مورد تائید قرار دادند، اما از ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری کردند. جزئیات برنامه کاری کوتس در سئول هنوز مورد تائید قرار نگرفته است، اما او احتمالا با سو هون، مدیر اطلاعات ملی کره جنوبی و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد داشت.

سفر مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا به کره جنوبی به دنبال آن صورت می‌گیرد که اوایل ماه جاری میلادی گزارش‌های منتشر شد مبنی بر این که کره شمالی اقدام به بازسازی سایت پرتاب موشکی خود کرده، سایتی که سال گذشته برچیده شده بود. این گزارش نگرانی‌هایی را در خصوص اینکه بازسازی سایت موشکی کره شمالی می‌تواند نشانه آن باشد که پیونگ یانگ آماده پرتاب موشک می‌شود، به دنبال داشته است.

هفته گذشته معاون وزیر خارجه کره شمالی تهدید کرد پیونگ یانگ ممکن است مذاکرات هسته‌ای را متوقف کند و آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را از سربگیرد و تاکید کرد این کشور تمایلی ندارد تسلیم خواسته‌های گانگسترمأبانه واشنگتن شود. انتظار می‌رود که کوتس در زمان حضور خود در سئول به تبادل و ارزیابی اطلاعات مربوط به کره شمالی و هماهنگی برای اتخاذ یک رویکرد مشترک در مواجهه با برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور با مقامات کره جنوبی بپردازد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اواخر ماه فوریه در ویتنام با هم دیدار کردند، اما این مذاکرات با شکست مواجه شد. در ماه ژانویه کوتس به کنگره آمریکا اعلام کرد بعید می‌داند که کره شمالی به طور کامل برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار