مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از آمادگی امام زادگان و بقاع متبرکه استان برای استقبال از نوروز ۹۸ خبر داد.

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، با اشاره به آمادگی بقاع متبرکه استان برای استقبال از نوروز گفت: ۱۰۷ بقعه در ایام نوروز با برنامه‌های ویژه‌ای در خدمت زائران است.

حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه در ۱۸ بقعه خیمه طرح معرفت برپا می‌شود، اضافه کرد: سعی کردیم یک محیط آرام، امن و تمیز در بقاع متبرکه استان برای زائران فراهم کنیم.

وی افزود: در برخی از بقاع متبرکه از جمله امامزاده اسماعیل باراجین و امامزاده علی اکبر زرآباد امکان اسکان مسافران را فراهم کردیم.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در ایام نوروز ۶۷ مبلغ از حوزه علمیه قم به صورت تمام وقت در بقاع متبرکه استان قزوین حضور پیدا می‌یابند.

وی با بیان اینکه مبلغان دوره‌های ویژه کار در نوروز را گذرانده اند گفت: برای کودکان و نوجوانان که در خیمه‌های معرفت شرکت می‌کنند بیش از ۴۳ هزار جایزه و اقلام فرهنگی در نظر گرفته شده است.

به گفته مجیدی، در بیش از ۵۸ بقعه استان مراسم تحویل سال نو برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به دست گیری از خانواده‌های نیازمند در استان افزود: ۸۰ میلیون تومان اعتبار بین ۸۰۰ خانوار نیازمند توزیع شده است.

وی با اشاره خدمات دهی بیش از ۲۵۷نفر از کارمندان و خادمان در طرح آرامش بهاری به زائران گفت:در ایام نوروز ۵۴ نفر از کارمندان اوقاف برای طرح آرامش بهاری شیفت بندی شدند و ۲۰۳نفر هم در امامزادگان در خدمت مردم هستند.

به گفته‌ی حجت الاسلام مجیدی، ۱۰۰ میلیون تومان هم برای۶۰۰ خانوار از محل درآمد موقوفات غیرمتصرفه در قالب بسته‌های غذایی و البسه توزیع شده است.

انتهای پیام/ک

 ۱۰۷ بقعه در ایام نوروز با برنامه‌های ویژه‌ای در خدمت زائران است

برچسب ها: سازمان اوقاف ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.