عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:‌ باید در تعامل با اروپا و آمریکا بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه خود قرار دهیم.

باید در تعامل با غرب بیانیه گام دوم انقلاب را مد نظر قرار دهیم/ غربی‌ها برای نفوذ در ایران کار رسانه‌ای و فرهنگی انجام می‌دهنداسداله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ مرزهای کشور با اروپا و آمریکا، اظهار کرد:‌ تجربه صد سال اخیر تعامل با جهان غرب نشان می‌دهد که آنها همواره با طمع اقتصادی و سیاسی وارد کشور شده‌، نگاه غیر منصفانه و یک جانبه‌گرایانه داشته‌ و تنها برای به غارت بردن منابع و تضعیف حکومت، به ما نزدیک شده‌اند.

وی افزود:‌ در چند سال اخیر ما شاهد عهد شکنی غربی‌ها در مسئله برجام بود‌ه‌ایم، لذا باید مرزهایمان را به صورت هوشمندانه با آنها حفظ کنیم.

عباسی تصریح کرد: اروپا و آمریکا برای نفوذ و ضربه زدن به کشور ما برنامه‌ریزی دارند و در این راستا کارهای فرهنگی انجام می‌دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند، خاطر نشان کرد: اروپا هر زمان و با کوچکترین تلنگری شرکت‌های خود را از کشور ما بیرون کشیده و پروژه‌ها را نیمه تمام رها می‌کند، لذا مورد اعتماد نبوده و ما باید ضمن حفظ دیپلماسی و روابط تجاری مشخص کنیم که تا چه سطح و اندازه‌ای باید ارتباطمان را با آنها کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که مسئولان باید به آن توجه کنند این است که نباید در تعامل با اروپا به گونه‌ای برخورد کنیم که آنها تصور کنند ایران تسلیم شده، بلکه باید با اقتدار ثابت کنیم که اراده ما در این تعاملات تاثیرگذار است.

عباسی خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده که اروپایی‌ها همواره تلاش می‌کنند تا سیاست‌های یک جانبه گرایانه خود را به ما تحمیل کنند، لذا دیپلمات‌های ما باید بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه خود قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار