رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۷ طی سخنرانی‌ها و ملاقات‌های خود به بسیاری از نکات راهبری اشاره داشتند. برخی از مهم‌ترین فرمایشات رهبری در این گزارش گرآوری شده است.

سخنان مهم رهبری در فروردین سال ۹۷به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال ۹۷ را سال "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری کرده بودند. ایشان در همان سال پیام‌های مختلفی را در دیدارهای مختلف به مسئولان نظام، مردم و دشمنان ایران رساندند. بخش‌هایی از بیانات ایشان را در ۶ ماه ابتدای سال ۹۷ در زیر می‌خوانید:

بیانات رهبر انقلاب در فروردین ۹۷

سال ۹۷ سالی پرشکوه برای انقلاب اسلامی بود، بدلیل آنکه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی جشن گرفته شد. رهبر معظم  انقلاب در آغاز سال ۹۷ در  اجتماع زائران مجاوران حرم مطهر رضوی در محورهای مختلفی از جمله، آزادی، مردم سالاری، عدالت، ظرفیت‌های استفاده نشده در کشور سخن گفتند.

همچنین ایشان با توجه به موضوع چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فرمودند که "انقلاب، امتحان خوبی در این زمینه پس داده است؛ یعنی ملّت ایران توانسته است اصول بنیادین را و شعار‌های اصلی انقلاب را به همان استحکامِ اوّل، تا امروز حفظ کند. شعار‌ها و ارزش‌های اصلی این‌ها است: استقلال، آزادی، مردم‌سالاری، اعتماد به نفس ملّی و خود‌باوری ملّی، عدالت، و برتر و بالاتر از همه‌ی این‌ها تحقّق و پیاده شدن احکام دین و شریعت در کشور؛ این شعار‌ها با همان طراوتِ اوّل حفظ شده است."

رهبر انقلاب درباره موضوع آزادی فرمودند که  "امروز کشور از استقلال برخوردار است و این خواسته‌ی عمومی این مردم در انقلاب بوده است" و" استقلال و آزادی در کنار هم جزو شعارهای اصلی انقلاب بوده است؛ آزادی در این کشور تأمین شده است."

رهبر انقلاب در ۲۵ فروردین سال ۹۷ در دیدار با مسئولان نظام  و سفرای کشورهای اسلامی با بیان اینکه ایستادگی رمز عقب‌نشینی دشمن است؛ فرمودند:  تعارض به امنیت و حریم مردم در پیام‌رسان‌های داخلی "حرام شرعی" است.

رهبر معظم انقلاب قبل‌تر در 20 فروردین همان سال  در دیدار جمعی از مدیران نظام به آنها تاکید کردند که "مدیران روحیه و رفتارهای انقلابی دهه شصت را فراموش نکنند." ایشان در همان مجلس گفتند که تعصب به کالای ایرانی حلال بسیاری از مشکلات است.

بیانات رهبر انقلاب در اردیبهشت ۹۷

رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم در ۲۷ اردیبهشت ۹۷ با بیان اینکه نکبت بعضی از جوامع اسلامی به‌خاطر دوری از قرآن است، فرمودند: بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است. آمریکا و اذنابش در قبال این حقیقت و سنت الهی در مورد فلسطین هیچ غلطی نمی‌توانند، بکنند. ایشان در دیدار با دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه به ۳ کشور اروپایی اعتماد نکنید اگر می‌خواهید با آن‌ها قرارداد بگذارید، "تضمین عملی و واقعی" بدست بیاورید و الا این‌ها هم همان کاری را خواهند کرد که آمریکا کرد.

همچنین حضرت آیت الله خامنه‌ای در در دیدار با کارگران در ۱۰ اردیبهشت ۹۷ گفتند: اتاق جنگ علیه ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا است. بهترین راه مقابله با دشمن، حمایت از کالای ایرانی است. اگر امت اسلامی از قرآن اعراض کند، "سیلی" خواهد خورد و همچنان که در برهه‌هایی خورده است.

بیانات رهبر انقلاب در خرداد ۹۷

رهبر انقلاب در ابتدای خرداد سال جاری به رئیس سازمان انرژی اتمی دستور دادند که فعالیت‌های هسته را آغاز کند: " از همین فردا مقدمات فعالیت هسته‌ای را آغاز کنید. تحمیل یک شکل معیوب از برجام را تحمل نمی‌کنیم."

ایشان در اقامه نماز عید فطر هم با اشاره به خستگی ناپذیری ملت ایران فرمودند: "ملت ما بیدار و آماده است و خسته نیست. " کسانی که تبلیغ می‌کنند، ملت خسته است خودشان خسته‌اند.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست دولت‌های غربی در قبال برجام فرمودند: دولت‌های اروپایی توقع دارند ملت ایران، هم تحریم‌ها را تحمل کنند و هم از فعالیت هسته‌ای خود دست بکشند. بدانند این "خواب آشفته" تعبیر نخواهد شد.

ایشان همچنین در دیدار با مسئولان نظام بر داشتن برنامه‌های گوناگون برای اداره کشور اشاره و تاکید کردند: نباید کسب و کار کشور را "معطل برجام" نگه داشت.

بیانات رهبر انقلاب در تیر ۹۷

رهبر انقلاب ۹ تیرماه سال۹۷  در جمع دانش‌جویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام حسین(ع) تشریح کردند: هزینه "تسلیم" شدن بیشتر از "ایستادگی" است.

سخنان مهم رهبری در فروردین سال ۹۷

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در تیرماه سال جاری با بیان اینکه مذاکرات با اروپایی‌ها قطع نشود؛ افزودند: نباید معطل "بسته اروپایی" بمانیم. فعال کردن ظرفیت‌های استفاده نشده یا کم استفاده شده در کشور اهمیت دارد و باید کار‌های فراوانی لازم در داخل کشور را دنبال کرد.

بیانات رهبر انقلاب در مرداد ۹۷

 رئیس قوه قضاییه در مرداد ماه سال جاری طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، از ایشان برای اقدامات ویژه در برخورد با اختلال‌گران اقتصادی کسب اجازه کردند؛ رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه آیت‌الله آملی فرموند: مجازات مفسدان اقتصادی "سریع" و "عادلانه" انجام گیرد.

ایشان همچنین درباره برخی از نگرانی‌ها نسبت به آینده انقلاب تاکید کردند: دشمنان انقلاب اسلامی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، "این را به همه بگویید"

 رهبر انقلاب درباره شرارت‌های آمریکا خطاب به ملت ایران با تاکید بر اینکه  "جنگی نخواهد شد؛ فرمودند: ما مذاکره جدیدی  نخواهیم کرد. اگر عملکرد داخلی بهتر باشد تحریم‌ها اثر زیادی نمی‌گذارد. "مردم زیر فشار مشکل اقتصادی‌اند. "

 

بیانات رهبر انقلاب در شهریور ۹۷

فرمانده معظم کل قوا ۱۸ شهريور۱۳۹۷ در دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر با تاکید بر اینکه  اگر ملتی از اخم قدرت‌های استکباری جا نخورد آن‌ها را به عقب‌نشینی وادار می‌کند. فرمودند:  آمادگی شما دشمن را به عقب‌نشینی وادار می‌کند، این دستوری است که قرآن به ما داده است.

ایشان جمهوری اسلامی را نمونه‌ای روشن از این واقعیت دانستند و خاطرنشان کردند: ۴۰ سال است ایران آماج خرابکاری‌های امریکا و همدستانش قرار دارد، اما اکنون از نهالی کوچک به درختی برومند و پرثمر تبدیل شده و با وجود اکراه شدید و اقدامات فراوان مستکبران، دل‌های ملت‌ها را به پیام انقلاب جذب و جلب کرده و توطئه‌های امریکا را در منطقه به شکست کشانده است.

سخنان مهم رهبری در فروردین سال ۹۷

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه احتمال وقوع "جنگ نظامی" وجود ندارد. در عین حال نیرو‌های مسلح باید توانایی‌های انسانی و تجهیزاتی خود را روز به روز ارتقا دهند.

رهبر معظم انقلاب روز جمعه شانزدهم شهریور ماه در دیدار با رئیس جمهور روسیه و هیئت همراه با اشاره به حوادث سوریه و شکست تروریس‌ها فرمودند: قضایای سوریه و شکست آمریکا در آن نشان داد که آمریکا "مهارشدنی" است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار