عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: دو نرخی شدن کالا‌ها در بازار عامل صف‌های طولانی است و باید این سیاست اصلاح شود.

ارقام دو نرخی کالا، عامل صف‌های طولانی / سرمایه اجتماعی دولت و مجلس کاهش یافته استسید حسین حسینی شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه غالب توسعه کشور در شرایط بسیار سخت مانند زمان جنگ و تحریم انجام شده است، گفت: اگر سیاست‌گذاری درستی مطابق با شرایط روز کشور انجام شود، توفیقات بسیار خوبی در سال ۹۸ خواهیم داشت.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به اینکه دولت با تدبیر و مدیریت درست می‌تواند تحریم‌ها را به عنوان تهدید به یک فرصت تبدیل کند، افزود: این موضوع به میزان اراده دولت بستگی دارد تا تهدید‌ها را خوب شناخته و مدیریت کند، مانند حمایت از تولید داخل که سال‌هاست درگیر رکود بوده و اکنون هم به یک رکود تورمی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: در حالیکه کارخانجات ما مملو از اجناس است، اما به دلیل تزلزل در بازار فروش نمی‌رود، زیرا نگاه بسیاری از مسئولان هنوز به آن سوی آبهاست که با فروش نفت بتوانند بسیاری از محصولات غیر ضرور را به کشور وارد کنند.

حسینی اظهار کرد: دولت باید در واردات و صادرات کالا و چگونگی بازگرداندن ارز حاصل از صادرات تدابیر اصولی داشته باشد، زیرا در صورت عدم بازگشت ارز حاصله از صادرات به کشور به نوعی هدر رفت منابع و سرمایه خواهیم داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی افزود: متأسفانه اعتماد عمومی از دولت و بعضاً مجلس سلب شده و سرمایه اجتماعی به نوعی کاهش یافته است، لذا باید با تدبیر و عزم جهادی شرایط کشور را تغییر داد، قطعاً شرایط فعلی از دوران جنگ دفاع مقدس بدتر نیست.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تصریح کرد: آن زمان فناوری‌های نو و IT فعال نبود و امروز با وجود فناوری‌های نو این صف‌های طولانی برای دریافت گوشت و مرغ بسیار مضحک است، در همان زمان جنگ دولت‌ها به سرعت وارد عمل شده و از همان ابزار‌های موجود مانند نظام کوپنی برای توزیع عادلانه استفاده کردند.

وی تأکید کرد: ما از لحاظ شکر، تأمین گوشت و مرغ و ... خودکفا بوده و حتی امکان صادرات ۱۰ تا ۲۰ درصدی این محصولات را هم داریم و حتی با سیاست‌گذاری درست می‌توان در سال ۹۸ تولید گوشت قرمز را هم دو برابر کرد.

حسینی با تأکید بر اینکه با وجود محصولات دو نرخی در بازار همیشه شاهد صف‌های طولانی و مشکلات خواهیم بود، گفت: حتی اگر اجر ساختمانی هم دو نرخی شود باز مردم برای آن صف می‌کشند، اکنون در هزاره سوم هستیم و برای ما مضحک است که سیاست‌های ما همان سیاست‌های قرون وسطایی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار