مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: راهیان نور برای این است که روحیه جهاد و شهادت را در جوانان ما توسعه دهد و حاصل آن آمادگی برای جانفشانی و ایثار و فدارکاری در راه اسلام است.

‌آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه  کشور در ویژه برنامه جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور که با حضور کاروان های راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، در گفتگوبا خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:  روحانیون از خط جهاد و شهادت در راه خدا در دوران دفاع مقدس جدا نبودند و این جریان شهادت طلبی در حوزه های علمیه، جریان خروش در راه مقابله با مستکبران بوده است و دانشمندان بزرگ ما در تاریخ تشییع، در کنار مجاهدان در راه خدا بوده اند.

وی ادامه داد: عالمان بزرگ ما در طول تاریخ نشان دادند که کتاب جهاد، فقط یک کتابی در منظومه فکری و فقهی نیست بلکه کتاب جهاد و باب شهادت، یک سنت دیرپایی است که در حوزه‌های علمیه مورد استقبال بوده است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه جریان اسلام اصیل و روحانیت اصیل، هرگز نمی‌تواند از انقلاب و قیام در راه خدا جدا باشد، افزود: در پرتو در‌های بزرگ شهادتی که انقلاب اسلامی به روی ما گشود، ما هزاران خورشید فروزان در میان ملت داریم و در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ روحانی شهید داریم که در دفتر نورانی شهادت حوزه‌های علمیه ثبت شده است.

آیت الله اعرافی گفت: همه ما پا در مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌گذاریم تا با شهدا عهد و میثاق دوباره ببندیم و بگوییم که راه شهدا را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: شاخص روحانی بودن، آمادگی جانفشانی و شهادت در راه خداست و اگر این شاخص در ما کم باشد، طلبگی ما ناقص است و به همین دلیل باید گفت که امام خامنه‌ای از نوجوانی در مسیر مبارزه برای انقلاب اسلامی بوده است و ایشان باید الگو همه روحانیون باشند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشورادامه داد: راهیان نور برای این است که روحیه جهاد و شهادت را در جوانان ما توسعه دهد و حاصل آن آمادگی برای جانفشانی و ایثار و فدارکاری در راه اسلام است و شهیدان به ما این درس بزرگ مقاومت و پایداری را آموختند.

اعرافی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس در سایر کشور‌های اسلامی نیز ترویج داده شده است، گفت: انقلاب اسلامی باعث به جریان افتاده جبهه مقاومت در سطح منطقه شده است.

وی در پایان افزود: امروز در جبهه‌های مقاومت از غزه تا لبنان و سوریه و ... از همه مذاهب شیعه و سنی حضور دارند، ولی پشت صحنه داعش صهیونیسم است که امروز این مسئله برای همه روشن شده و در آینده روشن‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/ د

شهادت روحانیون در دوران دفاع مقدس

برچسب ها: راهیان نور ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.