رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: امسال با اقدامات پیشگیرانه و ایمن سازی راه‌ها، سوانح جاده‌ای منجر به فوت در جاده‌های استان ۱۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ نصراله بیگلری رییس پلیس راه استان در جلسه شورای ترافیک بیان کرد: در یازده ماه امسال ۲۳۹ نفر در سوانح رانندگی جان باختند که این تعداد در سال قبل ۲۵۹ نفر بود.

سرهنگ بیگلری افزود: در سال جاری تعداد سوانح فوتی ۲۱۳ مورد، جراحتی ۸۹۱ فقره بود که مجروحان این حوادث نیز بالغ بر ۱۱۰ نفر بوده اند.

وی ادامه داد: امسال در آزاد راه قزوین به رشت ۱۴ نفر، در محور قزوین به تهران ۲۲ نفر، مسیر بویین زهرا ۳۸ نفر و اتوبان قزوین به کرج ۴۵ نفر جان باختند.

رئیس پلیس راه استان اعلام کرد: در محور قزوین به همدان ۴۱ نفر، در اتوبان قزوین به زنجان ۵۹ نفر و قزوین به رشت نیز ۲۰ نفر بر اثر سوانح جاده‌ای کشته شده اند.

سرهنگ بیگلری گفت: ۲۵ درصد سوانح مربوط به خودروی پراید، ۲۱ درصد پژو، ۹ درصد کامیون و بقیه سایر خودروهاست و ۲۵ درصد تصادفات در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد.

وی افزود: روزانه بیش از ۸۱۶ هزار دستگاه خودرو در محور‌های مواصلاتی استان تردد می‌کنند که با وجود افزایش عبور و مرور  شاهد کاهش سوانح جاده‌ای هستیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: محور قزوین به رشت حدود ۱۴ درصد، قزوین به تهران ۲۲ درصد، مسیر بویین زهرا ۳۸ درصد تردد را به خود اختصاص داده اند.

سرهنگ بیگلری اضافه کرد : با اجرای طرح‌های ترافیکی، آموزش مستمر و اصلاح نقاط حادثه خیز، اصلاح محور‌های روستایی، تعریض محور‌های دوطرفه استان، شانه سازی و اصلاح شیب‌ها می‌توان به کاهش سوانح کمک کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم در این جلسه گفت: دوربین‌های سطح شهر ۸۵ درصد ظرفیت خودرو‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند و ۲۴ ساعته تصاویر و تصادفات درون و برون شهری ضبط می‌شود.

میزانی با بیان اینکه دوربین کنترل سرعت لیزری و راهداری در کل آزادراه‌های استان وجود دارد گفت: با نصب دوربین، متوسط سرعت تخلف از ۱۰۶ کیلومتر در ساعت به ۸۴ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر آمار تصادفات فوتی و جرحی گفت: در سال ۸۸ و ۸۹ , ۵۶ نفر در داخل شهر فوت شدند که در سال ۹۶ به ۱۷ نفر کاهش پیدا کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به هوشمند سازی بیش از ۸۰ درصد چراغ‌های راهنمایی گفت: شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در تقاطع‌ها بعد از اجرای همزمان چراغ قرمز و زرد بودیم.

میزانی بیان کرد: اصلاح هندسی تقاطع‌های شهر قزوین، مسیر مشخص دوچرخه و ایمن سازی از اقدامات حمل و نقل شهرداری است.

وی با اشاره به تعداد بالای تصادفات موتور سیکلت در سطح شهر گفت: ۴۷ در صد تصادفات جرحی و ۳۰ درصد کل فوتی‌ها در سال ۹۷ را موتور سواران به خود اختصاص داده اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همچنین گفت: به ازای هر ۱۰ کیلومتر افزایش سرعت ۴۰ درصد تصادفات و احتمال فوتی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

میزانی به تردد غیر مجاز کامیون‌ها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: باید زمان حضور کامیون‌ها در شهر مدیریت شود.

وی با اشاره به وجود سرعت گیر‌های غیر مجاز در سطح شهر بیان کرد: امسال ۵۰ سرعت گیر غیر مجاز را حذف کردیم.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای ترافیک قزوین

برچسب ها: حوادث ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.