رئیس سازمان نقشه برداری از جمع آوری میلیون‌ها داده نقشه‌ای و تبدیل آنها به نقشه‌های دیجیتالی خبر داد.

ویژه عید///تلاش برای تبدیل داد‌های کاغذی به دیجیتالی/شکایتی به کمبود بودجه ۹۸ ندارممسعود شفیعی، رئیس سازمان نقشه برداری در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی بودجه این سازمان در سال ۹۸ گفت: امسال هم طبق روال سال‌های گذشته بودجه با روند عادی افزایش پیدا کرد و عده‌ای خیال می‌کنند که اگر ما معاونت سازمان برنامه و بودجه هستیم، قطعا می‌توانیم راحت‌تر بودجه بگیریم در حالی که چنین نیست.

وی افزود: معتقدم  بودجه‌های سازمانی باید بر اساس نیاز سالانه آنها تغییر کنند و طبق یک روال هر سازمان هر سال نیازمند افزایش بودجه نیست.

شفیعی اضافه کرد: امسال بودجه زیادی برای تبدیل داده‌های به‌دست آمده به صورت پایلوت و یک فضای حجیم دیجیتال داریم، زیرا تبدیل این میزان از داده‌ها زمانبر و نیازمند تدوین گروهی از نیرو‌های انسانی متخصص است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بالا و دریافت میلیون‌ها  داده از مناطق مختلف کشور در ماه گفت: روزانه حجم گسترده‌ای از داده‌های هوایی، دریایی و زمینی در اختیار ما قرار می‌گیرد که باید آنها را دسته بندی، بررسی و سپس ذخیره کنیم.


بیشتر بخوانید: تامین تجهیزات نقشه برداری با همکاری بخش‌خصوصی/تعرفه‌های سازمان نقشه برداری تا پایان سال تغییر نمی‌کند


رئیس سازمان نقشه برداری تأکید کرد: این حجم از اطلاعات قطعا علاوه بر راه‌اندازی یک فضای مناسب و به کارگیری نیروی انسانی متخصص، نیازمند ابزار آلات و تکنولوژی‌های پیشرفته نیز است.

وی افزود: سازمان نقشه برداری مانند برخی از سازمان‌ها به دنبال لابی با نمایندگان و حتی خود رئیس سازمان برنامه و بودجه نبوده و معتقدیم باید با بخش خصوصی همکاری بیشتری داشته باشیم تا هم چرخ آنها بچرخد هم ما به اهدافمان برسیم.

شفیعی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم در سال ۹۸ بیشترین حجم داده‌های خود را به صورت دیجیتال ذخیره سازی و بایگانی کنیم تا بتوانیم به نحو احسنت از آنها در کتابخانه‌ها و همچنین پژوهش‌های دانشجویی و تحقیقاتی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دریافت میلیون های داده نقشه ای در طول یک ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار