مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین از امکان دسترسی میهمانان نوروزی به اطلاعات گردشگری استان با استفاده از فناوری گردشگری دیجیتال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با بیان اینکه امکان دسترسی میهمانان نوروزی به اطلاعات گردشگری استان با استفاده از فناوری گردشگری دیجیتال فراهم شده است، گفت: تهیه بروشور و کاتالوگ الکترونیکی شهر قزوین، نقشه آنلاین و مکان محور و اینفوگرافی سفر و نرم افزار مسیریاب برای گردشگران از مهمترین اقدامات صورت گرفته در زمینه دیجیتالی شدن گردشگری استان به شمار می‌رود.

خزائلی ادامه داد: امکان استفاده از فناوری‌های نوین نظیر واقعیت افزوده و تور‌های مجازی و عکس‌های ۳۶۰ درجه در قالب نرم افزار‌های کاربردی و اپلیکیشن موبایل در دسترس گردشگران قرار می‌گیرد تا با استفاده از گوشی موبایل خود به اطلاعات کافی و مناسب در خصوص جاذبه‌های گردشگری استان قزوین دست یابند.

وی با اشاره به راه اندازی سیستم صوتی راهنمای گردشگری در استان برای نخستین بار افزود: با توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی و با استفاده از پادکست‌های دیجیتالی و راهنمای سفر صوتی تلاش شده است تا خدمات متفاوتی را به مسافران ورودی به استان در نوروز ۹۸ ارائه دهیم.

خزایلی همچنین از طراحی و راه اندازی اپلیکیشن گردشگری استان خبر داد و گفت: گردشگران به محض ورود به استان و با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود می‌توانند با اسکن بارکد در تمامی نقاط شهر به ویژه در ۶۰ نقطه از مراکز راهنمای گردشگری سطح شهر و ۲۴ محل پربازدید این اپلیکیشن را دریافت و اطلاعات اولیه را در مورد اماکن دیدنی استان کسب کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از گردشگران و میهمانان نوروزی استان دعوت کرد تا با مراجعه به وب سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی مرتبط و دانلود و استفاده از نرم افزار‌ها و ابزار‌های الکترونیکی تهیه شده به اطلاعات مورد نیاز برای سفر به شهر تاریخی قزوین دست یابند.

ثبت بیش ازهزار و ۳۸۴ اثر در فهرست اثار ملی و شناسایی چند صد اثر قابل ثبت، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی، عالی قاپو، مسجد جامع عتیق، خانه تاریخی امینی ها، آرامگاه حمداله مستوفی، بقعه امام زاده حسین، خیابان تاریخی سپه، کاخ موزه چهلستون، حمام قجر، عمارت شهرداری قزوین، آب انبار سردار بزرگ، کلیسای کانتور، دروازه قدیم تهران، موزه شهر قزوین، مسجد و مدرسه حیدریه قزوین، قلعه الموت و دهکده گردشگری باراجین از مهمترین آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان قزوین به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ک

ثبت بیش ازهزار و ۳۸۴ اثر تارخی قزوین در فهرست اثار ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار