رونالدینیو شاعر فوتبالیست مانند سایر فوتبالیست‌های دنیا زندگی سختی داشته است.

نوروزی////از کوچه پس کوچه‌های آلگره تا شاعری در فوتبالبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  رونالدینیو که پیش‌تر او را به نام شاعر فوتبال می‌شناسیم، مانند سایر بازیکنان فوتبال زندگی سختی را سپری کرده است. اما بازی حیرت انگیز وی در فوتبال قطعا افراد زیادی را به وادی فوتبال کشانده است.

بسیاری از فوتبالیست‌های دنیا او را تحسین می‌کنند و برخی علت علاقه مندی شان به فوتبال را گل‌هایی بود که رونالدینیو با شعر کردنش وارد دروازه حریف می‌کرد می‌دانستند.

رونالدینیو اهل کشور برزیل است و فوتبال خود را از باشگاه گرمیو پورتو آلگره شروع کرد. سپس به پاریس سن ژرمن رفت و در سال ۲۰۰۳ به آبی اناری‌های کاتالان پیوست.بیشتر هنرنمایی‌های رونالدینیو در تیم بارسلونا باعث شد تا وی در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار به مرد فوتبال اروپا تبدیل شود.

اما خارج از زندگی فوتبالی او بازهم آدم جالبی است. یکی از خوشحالی‌های بعد گل معروف او تکان دادن انگشتان هر ۲ دستش بود که بی شباهت به رقص محلی برزیلی و سامبا ندارد.

رونالدینیو بار‌ها خود را وطن پرست معرفی کرده است و از اینکه در مهد فوتبال دنیا متولد شده خدا را شکر می‌کند. او به شدت خانواده دوست است و برای فرزندان و خانواده خود ارزش زیادی قائل است.روبرتو برادر رونالدینیو مدیربرنامه‌های او بود و همین مورد نشان می‌دهد که وی تا چه حد برای آن‌ها ارزش قائل است.

رونالدینیو عاشق نوازندگی است و طبل باز حرفه‌ای است. او همچنین آواز می‌خواند و در برخی فستیوال‌های محلی برزیل نیز شرکت می‌کند. اما در تیم بار سلونا حضور بیش از حد شاعر در میهمانی‌های شبانه صدای اهالی فو تبال اروپا را در آورد که وی طی بیانیه‌ای این اطمینان خاطر را داد که هرگز میهمانی‌ها روی فوتبالش اثر نخواهد کرد.

رونالدینیو رابطه نزدیکی با خبرنگاران دارد و از همنشینی با آن‌ها لذت می‌برد به حدی که در میهمانی‌های مختلف آن‌ها را با خود همراه می‌کند!
به گفته رونالینیو اگر به جای بارسلونا انتخابش تیم منچستر یونایتد بود، مطمئنا روز‌های فوتبالی اش ادامه دار می‌بود. طرفدران فوتبال بر این عقیده هستند وی زیر سایه لئو مسی، فرصت زیادی برای نمایش استعدادهایش نداشت.

بی شک از رونالدینیو به عنوان یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا نام برده خواهد شد. نبوغی که در رونالدو و مسی به تناوب دیده می‌شود روی نوک پای این ستاره برزیلی تاکتیک‌های نوین به وفور دیده می‌شود.


بیشتر بخوانید:

پیروزی سویا در شب هت تریک جالب بازیکن حریف/ زیردریایی‌ها بالا آمدند

بارسلونا ۳ - رایووایکانو ۱/ کامبک آبی اناری‌ها و نزدیک‌تر شدن به قهرمانی

اتلتیکو مادرید ۱ - لگانس ۰/ شاگردان سیمئونه با برد راهی تورین شدند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار