ایلهان عمر، نماینده دموکرات مینه سوتا در توییتی خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد او نمی‌تواند مانع ورود مسلمانان به کنگره شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه هیل، ایلهان عمر، نماینده مسلمان و دموکرات مینه سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در حساب توییتر خود دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را هدف حملات لفظی قرار داد.

وی در توییتر خود نوشت: من واقعا متأسفم آقای دونالد ترامپ. جدی می‌گویم. شما نمی‌توانید مسلمانان را از ورود به کنگره منع کنید!

ایلهان عمر این توییت را در واکنش به توییت اخیر دونالد ترامپ منتشر کرد. رئیس جمهور آمریکا پیشتر یک گزارش از نشریه هیل را در حساب توییتر خود بازنشر کرد که در آن نوشته شده بود تعدادی از دموکرات‌های مینه سوتا گام‌های اولیه برای انتخاب یک نامزد جدید که بتواند در انتخابات مقدماتی سال آتی به رقابت با عمر بپردازد را آغاز کرده اند.

به نظر می‌رسد اظهارات ایلهان عمر که به تعبیر گروهی از قانونگذاران آمریکایی یهودستیزانه بوده، باعث خشم آن‌ها شده است. ایلهان عمر پیش از این اعلام کرده بود سیاستمدارانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، این کار را به دلایل مالی انجام می‌دهند.

چندی پیش مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را که در محکومیت «نفرت پراکنی» و در واکنش به اظهارات ایلهان عمر در نظر گرفته بود، با اکثریت آرا تصویب کرد. این درحالی است که دونالد ترامپ روز جمعه ضمن انتقاد از این قطعنامه اعلام کرد به جای محکومیت کلی اقدامات تبعیض آمیز، باید اقدام «ایلهان عمر» که پیشتر اظهاراتی «ضد اسرائیلی» مطرح کرده بود، محکوم می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار