برف کوهستان‌های گیلان را سپیدپوش کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،محمد دادرس، مدیر کل هواشناسی استان گیلان امروز گفت: با نفوذ سامانه هوای سرد و بارشی که از دیروز وارد آسمان گیلان شده است موجب سپیدپوش ۴ منطقه کوهستانی استان شده است.

وی، با اشاره به اینکه ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی گیلان به ۲۰ سانتی رسیده است، افزود: در مناطق شاه شهیدان، گلن کش، چیچال، درفک و جیرنده رودبار بین ۵ تا سانتی متر - اسالم در تالش ۱۰ سانتی متر، دیلمان سیاهکل ۵ سانتی متر و سرتربت، شهر سمام، هلوچالک، تماجان، سیاه کوه، رودبار سرا، گرمابسرا، شوئیلک و کشمش املش ۵ تا ۲۰ سانتی متر برف باریده است.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان گفت: بارش باران در مناطق جلگه‌ای و برف در مناطق کوهستانی تا صبح چهارشنبه به تناوب ادامه دارد.

محمد دادرس، به کاهش دمای هوای استان اشاره کرد و افزود: دمای هوای استان تا چهارشنبه هفته کنونی بین ۶ تا ۱۶ درجه سانتی گراد سردتر است.

وی، با بیان اینکه آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این مدت دور از انتظار نیست، از مسافران و گردشگران خواست از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان تصریح کرد: دریای خزر امروز با ارتفاع موج یک متر تا ۲ متر و ۵۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

 

انتهای پیام/م.ع

برف کوهستان‌های گیلان را سپیدپوش کرد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.