بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، پلیس نظامی این کشور شرایط را برای فعالیت نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در بلندی‌های جولان فراهم کرده است.

روسیه: شرایط فعالیت نیرو‌های سازمان ملل در جولان فراهم شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال «ولادیمیر ایوانوفسکی» رئیس پلیس نظامی در وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران اعلام کرد تمامی شرایط برای اقدام نیرو‌های ناظر سازمان ملل از سوی طرف سوری در بلندی‌های جولان فراهم شده است.

این مقام وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: ما اکنون در منطقه‌ای از ارتفاعات جولان در خط براوو، طرف شرقی سوریه، جائیکه ۶ ایستگاه نظارتی از پایان سال گذشته ایجاد شده، هستیم. این ایستگاه‌های نظارتی برای کنترل اوضاع در منطقه عاری از سلاح و نیز نظارت بر آتش‌بس میان سوریه و رژیم صهیونیستی ایجاد شد. امروز وارد اولین مرکز شدیم و این مرکز طی سه ماه از نظر مهندسی تجهیز شده است.

ژنرال ایوانوفسکی افزود: تا به امروز ما تمامی شرایط را فراهم کردیم تا نیرو‌های ناظر سازمان ملل ایستگاه‌های خود را بتوانند شکل داده و ماموریت خود را در این منطقه به طور کامل به انجام برسانند.

پلیس نظامی از سال ۲۰۱۵ به عنوان بخشی از نیرو‌های نظامی روسیه در سوریه آغاز بکار کرده است. این نیرو‌ها در سوریه فعالیت دارند و به گشت زنی در منطقه حائل در ادلب و بلندی‌های جولان و نیز به حفاظت از کاروان‌های امداد سازمان ملل کمک می‌کنند.

در آگوست سال ۲۰۱۸ پس از آزادسازی قنیطره از چنگال تروریست ها، ماموران سازمان ملل به همراه نیرو‌های پلیس نظامی روسیه برای اولین بار در چند سال اخیر وارد این منطقه شدند. در اکتبر سال ۲۰۱۸ پلیس نظامی روسیه برای اولین بار عملیات گشت‌زنی مشترک با حافظان صلح سازمان ملل در این منطقه را اجرا کرد.

بلند‌ی‌های جولان بخشی از خاک سوریه واقع در ۷۰ کیلومتری دمشق است. صهیونیست‌ها در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش زیادی از این مناطق را به اشغال خود درآورند. رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد؛ هر چند این اقدام هیچگاه مورد تائید سازمان ملل قرار نگرفت. نتانیاهو در واکنش به محکومیت‌های بسیار بار‌ها اعلام کرده که تل‌آویو هیچگاه به مرز‌های ۱۹۶۷ بازنمی‌گردد و بلند‌ی‌های جولان همیشه در کنترل این رژیم باقی خواهد ماند.

در دسامبر سال ۲۰۱۸ مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش مرز‌های خود به بلند‌ی‌های جولان را پوچ و بی‌اعتبار دانست و از آن‌ها خواست تا از این مناطق خارج شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار