پاسداران منطقه دوم نیروی دریایی سپاه چهار فروند شناور، حامل سوخت قاچاق را در آب‌های استان بوشهر شناسایی و توقیف کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جانشین فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: از یک شناور فله بر ۲۵۰ هزار لیتر، دو شناور صیادی ۲۵ هزار لیتر و یک شناورخدمه بر ۱۵۰ هزار لیتر سوخت کشف و ضبط شده است.

سرهنگ محمد حسین بارگاهی افزود: قاچاقچیان سوخت در قالب یک شبکه سازماندهی شده این کار را انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: این شناور‌ها سوخت خود را در دریا به شناور‌های دیگر تحویل می‌دهند تا به کشور‌های عربی منتقل کنند.

جانشین فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۳۰ فروند شناور حامل سوخت قاچاق را توقیف کرده‌ایم.

سرهنگ بارگاهی افزود: سوخت‌های توقیفی به شرکت ملی نفت تحویل داده می‌شود.

وی همچنین از توقیف ۶ فروند شناور صیادی که اقدام به صید ترال می‌کردند، خبر داد و گفت: از این شناور‌ها ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع ماهی کشف شده که به دستور دادستان بین نیازمندان بهزیستی و کمیته امداد توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه این شناور‌ها بعد از سیر مراحل قانونی به دریابانی تحویل داده می‌شود، افزود: نیروی دریایی سپاه با کسانی که قصد داشته باشند سرمایه‌های کشور را قاچاق کنند قاطعانه برخورد می‌کند.

سرهنگ بارگاهی بیان کرد: بعد از ابلاغ فرمانده نیروی دریایی سپاه مبنی بر جلوگیری از فعالیت شناور‌هایی که صید غیر مجاز ترال (کف روب) را در دریا انجام می‌دهند که باعث نابودی ذخایر آبزیان می‌شود، قرارگاهی در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تشکیل شده تا با شناور‌های متخلف برخورد شود.

انتهای پیام/ک

توقیف چهار فروند شناور حامل سوخت قاچاق در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.