پژوهشگران حوزه فناوری:

ساعت هوشمند اپل جان انسان‌ها را نجات می‌دهد! +جزئیات

به تازگی پژوهشگران حوزه فناوری، ۴۰۰ هزار نفر از کاربران ساعت هوشمند اپل را مورد مطالعه قرار دادند و به نتایج جالبی دست یافته‌اند.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت هوشمند اپل دارای قابلیتی است که به وسیله آن کاربر می‌تواند ضربان قلب خود را اندازه‌گیری کند. اطلاعات ضربان قلب کاربر می‌تواند به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد تا سلامتی فرد بررسی شود.

به تازگی تحقیقاتی روی ساعت هوشمند اپل انجام شده است که نشان می‌دهد ثبت ضربان قلب در این گوشی جان بسیاری را نجات می‌دهد. گفتنی است که این آزمایش از سوی اپل پشتیبانی می‌شود. پژوهشگران در این آزمایش از اطلاعات ۴۰۰ هزار کاربر داوطلب استفاده کردند. پس از بررسی داده‌های به دست آمده آن‌ها متوجه شدند که ۰.۵ درصد افراد شرکت کننده در این آزمایش از مشکل ضربان قلب نامنظم رنج می‌بردند.

پس از یافتن این مسئله تحقیقات پزشکی برای بررسی وضعیت سلامت این نیم درصد آغاز شد. این تحقیقات نشان داد که داده‌های اپل تا ۸۴ درصد درست بوده است. در واقع این افراد دارای مشکلاتی در دهلیز‌های قلب خود بودند. البته همه آن‌ها این گونه نبودند بلکه از بیمار‌ی‌های دیگری رنج می‌بردند و به همین دلیل ضربان قلب نامنظمی داشتند. مسئله اصلی اینجاست که ساعت هوشمند اپل توانسته است آن‌ها را از این مسئله آگاه سازد.

ساعت هوشمند اپل جان بسیاری را نجات می‌دهد +جزئیات

پزشکان از این که سلامت کاربران اپل توسط گوشی‌های هوشمند این شرکت بررسی می‌شود بسیار خرسند هستند. آن‌ها معتقدند این گجت آینده بسیار روشنی دارد و کاربران می‌توانند به آن اعتماد کنند. دلیل حرف آن‌ها هم این است که این دستگاه دقت بالایی دارد و می‌توان به وسیله آن از بسیاری از بیماری‌های قلبی خطرناک پیشگیری کرد یا حتی آن‌ها را پیش از وخیم شدن مورد بررسی قرار داد و برای درمان آن دست به کار شد.

انتظار می رود اپل در ماه های آینده ساعت های هوشمند دقیق تری را تولید و عرضه کند که با ضریب خطای کمتری اختلال در نظم ضربان قلب را پیش بینی و اعلام کنند. نکته بسیار مثبت این آزمایش این بود که 57 درصد از داوطلبانی که ضربان قلب نامنظم داشتند و این مسئله توسط تیم پزشکی تائید شده بود برای پیگیری و درمان این موضوع به پزشک متخصص مراجعه کردند.

ساعت هوشمند اپل جان بسیاری را نجات می‌دهد +جزئیات

شرکت اپل سعی دارد تجربه هر چه بهتری به کاربران خود بدهد به همین منظور ما انتظار داریم این شرکت در حال طراحی قابلیت‌های بیشتری برای ساعت هوشمند خود باشد تا بررسی سلامت کاربر در جهات مختلف صورت بگیرد. البته ما بیشتر انتظار داریم شرکت اپل با بهبود این قابلیت موجب شود ضریب خطای ثبت ضربان قلب کمتر شده و به توان بیشتر از گذشته به آن اعتماد کرد.


بیشتر بخوانید: محصولات جدید اپل به زودی معرفی می‌شوند


انتهای پیام/

تحقیقات جدید روی ساعت هوشمند اپل

برچسب ها: فناوری ، اپل ، جذاب ترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار