رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: حدود ۶۰۰ پایگاه امداد و نجات در سطح کشور وجود دارد و برای رسیدن به حد استاندارد نیاز به ساخت ۶۰۰ پایگاه دیگر هم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی شامگاه گذشته در جریان افتتاح انبار امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان کوثر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در شرایط سخت در خدمت مردم هستند، اظهار کرد: حدود ۶۰۰ پایگاه امداد و نجات در سطح کشور وجود دارد و برای رسیدن به حد استاندارد نیاز به ساخت ۶۰۰ پایگاه دیگر هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نمی‌تواند صفر تا صد ساخت پایگاه‌های امداد و نجات را به تنهایی انجام دهد، افزود: جمعیت هلال احمر فاقد چنین توان اجرایی است و باید خیرین، مردم، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها برای ساخت این پایگاه‌ها مشارکت داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه انبار‌های امدادی برای نگهداری و دپوی ۱۶ قلم کالا پیش بینی و ساخته می‌شوند بیان داشت: این اقلام برای استفاده در مواقع ضروری مردم منطقه نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه انبار این اقلام از کالا‌ها موجب تقویت آرامش روحی و روانی در مردم منطقه می‌شود، تصریح کرد: با ذخیره‌سازی این اقلام خود را برای ارائه خدمات بهتر به مردم در مواقع حساس و زمان حوادث آماده می‌کنیم.

۲۰ پایگاه امدادرسانی در طرح نوروزی در استان اردبیل فعال خواهد بود

رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم در این مراسم با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده برای ساخت انبار امدادی شهرستان کوثر تصریح کرد: برای ساخت و تکمیل این پروژه ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این مبلغ از اعتبارات مرکز و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هم از اعتبارات شهرستانی تخصیص یافته است.

معبودی با اشاره به اینکه این انبار ۴۶۳ متر مربع مساحت دارد، ادامه داد: در این انبار ۲ درصد از اقلام مورد نیاز مردم شهرستان ذخیره‌سازی گردیده تا در مواقع ضروری از آن استفاده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: ۲۰ پایگاه ثابت، سیار و موقت برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در طرح نوروزی در سطح استان فعال خواهند بود.

پایگاه‌های امداد و نجات جدید باید در مسیر جاده سرچم ایجاد شوند

فرماندار شهرستان کوثر نیز در این مراسم با بیان اینکه اعضاء، داوطلبان و پرسنل جمعیت هلال احمر در لحظات سخت زحمات طاقت فرسا را برای خدمت به مردم متحمل می‌شوند، گفت: باید قدردان زحمات اعضاء و کارکنان جمعیت هلال احمر به خاطر فعالیت شبانه‌روزی باشیم.

وحید کنعانی با بیان اینکه ۸۴ کیلومتر از جاده سرچم در شهرستان کوثر قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به تردد بیشتر هموطنان از این مسیر، نیاز به ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات دیگری در مسیر هستیم.

وی با بیان اینکه امدادگران داوطلب عضو جمعیت هلال احمر انتظار جذب به این جمعیت را دارند، افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان‌ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: نوروز 98 ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.