رئیس آموزش و پرورش منطقه کوهپایه از برگزاری جشن باستانی نوروز در دو مدرسه ابتدایی ویژه دانش آموزان اتباع خارجی افغانستان خبر داد.

برگزاری جشن نوروز در مدارس اتباع خارجی منطقه کوهپایه اصفهانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سعید صدری گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی اتباع خارجی منطقه کوهپایه در مدارس دولتی مهاجران ۱ و مهاجران ۲ در روستای یک لنگی مشغول به تحصیل هستند.

سعید صدری با اشاره به تحصیل اتباع غیر ایرانی به ویژه دانش آموزان اتباع کشور افغانستان در منطقه کوهپایه اظهار داشت:تحصیل اتباع غیر ایرانی در کشور ما مانند اتباع ایرانی است و خدماتی که در حوزه آموزش به اتباع ایرانی داده می‌شود به اتباع غیر ایرانی هم اختصاص می‌یابد.

وی افزود: طبق فرمایشات و دستور مقام معظم رهبری برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع غیر ایرانی در ایران طی سال‌های اخیر زمینه‌های مناسبی به ویژه برای اتباع افغانستان فراهم شده که طی مراحل سنجش تحصیلی و سنجش سلامت در مدارس می‌توانند تحصیل کنند.

صدری ادامه داد: بیشتر اتباع خارجی در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند و عمده اتباع غیر ایرانی در منطقه کوهپایه از کشور افغانستان هستند.

وی با بیان اینکه تقسیم شادی ها، مرز ناپذیر است گفت: در مراسم جشن نوروز باستان که در مدارس مهاجران ۱ و ۲ که با حضور اعضای شورای آموزش و پرورش منطقه کوهپایه و شهر سجزی، امام جمعه، بخشدار و کلیه مسئولین منطقه برگزار شد آئینی در خور و شایسته‌ی این دانش آموزان تدارک دیده شد و از سویی خود دانش آموزان نیز با اجرای برنامه‌هایی از قبیل: اجرای سرود و شعر‌های محلی از کشور خودشان در برگزاری این مراسم سهیم و در واقع میزبان بودند. در پایان این مراسم نیز هدایای ویژه نوروزی از قبیل: لباس، کفش و... به آنان هدیه داده شد تا توانسته باشیم شادی نوروز و سال جدید را تقسیم کرده باشیم.

انتهای پیام / ا 

برگزاری جشن باستانی نوروز  ویژه دانش آموزان اتباع خارجی افغانستان در استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.