شاگردان علی دایی در تیم فوتبال سایپا امیدوار هستند در پایان هجدهمین دوره لیگ برتر سهمیه آسیا را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال سایپا تهران کار خود را در سال ۹۷ با برتری ۲ بر یک مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و در روز ۹ فروردین آغاز کرد تا شاگردان علی دایی ضمن افزایش شانس خود برای کسب نایب قهرمانی لیگ برتر، قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس را به تاخیر اندازند.

سایپا تا پایان لیگ هفدهم، چهار بازی دیگر هم انجام داد و توانست در این بازی‌ها نفت تهران، سیاه جامگان و پیکان را شکست دهد، اما تساوی بدون گل در ورزشگاه دستگردی در هفته بیست و نهم مسابقات، بدجوری یقه نارنجی پوشان پایتخت را گرفت تا این تیم با از دست دادن رتبه دوم و حضور روی پله چهارم جدول لیگ در نهایت سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

نارنجی پوشان‌ پایتخت پس از اتمام فصل به جای تقویت تیمشان برای حضوری قدرتمندانه در فصل جدید رقابت‌ها و کسب نتایج آبرومندانه در لیگ قهرمانان آسیا، به دلیل مشکلات مالی برخی بازیکنان کلیدی شان یعنی علی قلی زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، حامد شیری، احمد مهدی زاده، محمد دانشگر، آلویس نانگ و ایوب کلانتری را از دست دادند و جای آن‌ها نفراتی، چون علی دشتی، عبدالله ناصری، معین عباسیان، رحیم زهیوی، امین حاج محمدی را جذب کردند.

البته مهدی ترابی، کاپیتان و فوق ستاره ملی پوش سایپا هم در فصل نقل و انتقالات تابستانی با پرسپولیس قرارداد امضا کرد، اما با توجه به محرومیت این باشگاه از جذب بازیکن او برای حضور در تیم جدیدش باید تا پایان نیم فصل صبر می‌کرد. با این وجود وضعیت بحرانی‌ها سایپا پس از گذشت چند هفته از شروع لیگ سبب جدایی رحیم زهیوی از این تیم شد، اما علی دایی از فرصت استفاده و محمد صادق بارانی، کاپیتان فصل گذشته پیکان که ۳ هفته پس از حضورش در نساجی با جواد نکونام و هواداران تیم مازندرانی به مشکل خورد را به سایپا آورد.

سایپا لیگ هجدهم را پنج شنبه ۴ مرداد با برد ۳ بر صفر مقابل سپیدرود آغاز کرد. در آن بازی آرش رضاوند، آرمان رمضانی و علی دشتی گلزنی کردند، اما یک هفته بعد این تیم در دربی خودروسازان فوتبال ایران با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب پیکان شد. تساوی بدون گل مقابل ذوب آهن و شکست یک بر صفر از تراکتورسازی در هفته‌های سوم و چهارم لیگ نشان داد سایپا در این فصل نمی‌تواند روز‌های خوب فصل گذشته اش را تکرار کند، اما برد یک بر صفر در بازی با پارس جنوبی که روی گل محمدرضا سلیمانی حاصل شد امید را تا حدی به شهریار فوتبال ایران و تیمش بازگرداند.

در ادامه نخستین و آخرین برد خارج از خانه سایپا تا پایان نیم فصل نخست لیگ برتر در خانه فولاد و با نتیجه ۲ بر یک رقم خورد که علی دشتی و عبدالله ناصری در آن بازی برای تیمشان گلزنی کردند. نفت مسجد سلیمان، آخرین تیمی است که سایپا موفق به بردن آن در لیگ برتر شد. جایی که نارنجی‌ها با گل‌های رضا اسدی و محمدرضا سلیمانی با نتیجه ۲ بر یک از سد حریفشان عبور کردند.

روند تیره روزی‌های سایپا در لیگ برتر از دیدار با نساجی در هفته هشتم رقابت‌ها آغاز شد. جمعه (۶ مهر) این تیم در ورزشگاه وطنی قائمشهر میهمان شاگردان جواد نکونام بود که در نهایت با گل علی دشتی به تساوی یک - یک مقابل این تیم رضایت داد.

یک هفته بعد سایپا در ورزشگاه تختی تهران ۲ بر یک از استقلال شکست خورد که تک گلش را علی دشتی به ثمر رساند. البته شاگردان علی دایی در هفته دهم لیگ در همین ورزشگاه موفق شدند با گل دقایق پایانی محمدرضا سلیمانی، پرسپولیس مدعی را در دیداری جنجالی با تساوی یک -  یک متوقف کنند. این تیم در هفته یازدهم بار دیگر سنگین‌ترین شکست فصل خود یعنی باخت با نتیجه ۳ بر صفر را این بار در بازی خارج از خانه برابر سپاهان تجربه کرد. بازی هفته دوازدهم هم جز رقم خوردن تساوی بدون گل در بازی خانگی با ماشین سازی حاصلی برای سایپا نداشت. چهارمین شکست فصل سایپا ۴ آذر ۹۷ و در بازی خارج از خانه مقابل پدیده رقم خورد.

سایپا برای شکستن طلسم پیروز نشدن خود ۹ آذر در ورزشگاه دستگردی به مصاف استقلال خوزستان رفت. این تیم ابتدا با نخستین گل مهدی ترابی در لیگ هجدهم از حریف پیش افتاد، اما مجتبی رمضانی با به ثمر رساندن گل تساوی استقلال خوزستان، تیم سابقش را باز هم از کسب پیروزی محروم کرد.

آخرین بازی سایپا در نیم فصل اول لیگ برتر هم با شکست ۲ بر یک این تیم در خانه صنعت نفت آبادان به اتمام رسید که معین عباسیان در این بازی گلزنی کرد.

تیم علی دایی در پایان نیم فصل اول لیگ با آمار ۱۵ بازی، ۴ برد، ۵ مساوی، ۶ باخت، ۱۳ گل زده، ۱۷ گل خورده، تفاضل گل منفی ۴ و ۱۷ امتیاز در جایگاه هشتم قرار گرفت.

برخلاف لیگ برتر تیم سایپا در جام حذفی عملکرد خوبی داشت. این تیم در نخستین بازی خود با گل‌های آرمان رمضانی و آرش رضاوند سردار بوکان‌ را ۲ بر یک شکست داد. استقلال تهران هم در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی پس از تساوی ۲ - ۲ در ضربات پنالتی مغلوب سایپا شد که هر ۲ گل تیم علی دایی را در آن دیدار مهدی ترابی وارد دروازه سید حسین حسینی کرد.

سایپا در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه تختی آبادان این تیم را هم با نتیجه ۳ بر یک از سد راه برداشت که مهدی ترابی (۲گل) و آرش رضاوند گلزنان تیم نارنجی پوش پایتخت بودند.

در کمال تعجب سایپا در مرحله نیمه نهایی جام حذفی بار دیگر باید در خارج از خانه و این بار برابر تیم دسته دومی داماش گیلان به میدان می‌رفت و همین حریف به نسبت ساده شانس صعود خودروسازان را به فینال افزایش می‌داد، اما روز ۹ بهمن اتفاق عجیبی برای سایپا رخ داد و این تیم جدا از مقهور شدن مقابل شگفتی سازی بازیکنان داماش با اشتباهات داوری وحشتناکی هم مواجه شد و با شکست ۲ بر یک فرصت رسیدن به فینال جام حذفی را از دست داد. صادق بارانی تک گل سایپا را در آن دیدار وارد دروازه رشتی‌ها کرد.

با شروع نیم فصل دوم لیگ برتر سایپا روز ۱۶ بهمن مقابل تیم لیگ برتری رشت یعنی سپیدرود قرار گرفت و بازهم در کسب پیروزی ناکام ماند. رضا علیاری و رضا اسدی در آن بازی برای سایپا گلزنی کردند.

سایپا ۲۳ بهمن در دور دوم مرحله پلی آف فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا میزبان مینروا پنجاب هندوستان بود که با گل‌های آرش رضاوند (۲ گل) ساموئل سارفو و آرمان رمضانی حریف خود را شکست داد تا ۳۰ بهمن برای صعود به مرحله گروهی این رقابت‌ها در ورزشگاه السد قطر به مصاف تیم متمول الریان برود. جوان‌های با انگیزه سایپا آن بازی را خیلی خوب شروع کردند و در همان دقایق ابتدایی با ضربه آرمان رمضانی از حریف پیش افتادند، اما در ادامه الریان با ستارگانی، چون رودریگو تاباتا و گلمین ریواس اختیار عمل را در دست گرفت و با وارد سه گل درون دروازه محمد حسین منادی کار شاگردان علی دایی در مسابقات آسیایی را تمام کرد و فرصت حضور این‌ تیم در گروه دوم و هم گروه شدن با الاتحاد عربستان، الوحده امارات و لوکوموتیو ازبکستان را گرفت. البته در این شکست بیشتر از اینکه مسائل فنی و توانایی تیم قطری تاثیرگذار باشد، مشکلات مالی متعدد سایپا و از بین رفتن روحیه جوان‌های این تیم اثر گذار بود. مسائلی که سبب شد تیم سایپا پس از بازی با الریان و تا پیش از بازی با تراکتورسازی یک جلسه هم تمرین نکند و رضا درویش هم از مدیرعاملی این باشگاه استعفاء کند.

سایپا پس از حضور در لیگ قهرمانان در ۲ بازی لیگ برتری مقابل تراکتورسازی و پارس جنوبی جم به تساوی بدون گل رسید.

همچنین شاگردان علی دایی دیدار خود در هفته‌های بیست و یکم و بیست و دوم لیگ را با برتری یک بر صفر مقابل فولاد خوزستان و نفت مسجد سلیمان به اتمام رساندند که هر ۲ گل سه امتیازی آن‌ها را امیرحسین حسین زاده، پدیده ۱۸ ساله سایپا به ثمر رساند.

سایپا تا پیش از تعطیلات نوروز ۹۸ با ۲۰ بازی، ۶ برد، ۸ مساوی، ۶ باخت، ۱۷ گل زده، ۱۹ گل خورده، تفاضل گل منفی ۲ در رده ششم قرار گرفت.

در اولین دیدار سایپا در سال ۹۸ این تیم در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر با نتیجه تساوی بدون گل مقابل نساجی مازندران متوقف شد.

علی دشتی با ۴ گل، بهترین گلزن سایپا تا اینجای فصل بوده است.


بیشتر بخوانید:

مرزبان: نفت شخصیت خوبی پیدا کرده است/ قبل از پایان سال به بازیکنان پول می‌دهیم

دایی: کشتی، ورزش ملی ما است و باید حرف اول را در دنیا بزند

دایی: قطبی جنبه باخت ندارد/ برخی‌ها با خوب حرف زدن همه را فریب می‌دهند


انتهای پیام/ 

وضعیت سایپا در سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار