رئیس جمهور در نشست خبری:

۱۸۰ میلیارد تومان برای حل مشکل کم آبی بوشهر اختصاص یافت

رئیس جمهور گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان برای مقابله با کم آبی در استان بوشهر اختصاص داده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، دکتر حسن روحانی در نشست خبری در فرودگاه عسلویه گفت: امروز ۴ فاز طرح پارس جنوبی افتتاح شد که روزانه ۱۰۰ میلیون به ظرفیت گاز کشور اضافه می‌کند که به معنای تلاش و کوشش پیگیر همه مسئولان و مهندسان و کارگران بوده است.

وی افزود: طرح‌هایی نیز امشب در بخش‌های مختلف افتتاح شد که به معنی این است که این استان در مسیر تحول و سازندگی و توسعه است.

رئیس جمهور ادامه داد: در این سفر ما بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم به طرح ها؛ و مسئولان قول دادند این طرح‌ها تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های دولت برای شتاب بخشی در ساخت آب شیرین کن‌ها، گفت: امشب یکی از طرح‌هایی که اجرای آن آغاز شد آب شیرین کن بود. شهر‌ها و روستا‌های همجوار با خلیج فارس بیشتر از بقیه نقاط امکان ساخت آب شیرین کن را دارند.

روحانی افزود: دولت برای تامین آب آشامیدنی مردم از بخش خصوصی حمایت می‌کند و آب مورد نیاز مردم را از آن‌ها خریداری می‌کند؛ البته دولت باید یارانه‌های فراوانی هم بپردازد، زیرا هزینه شیرین سازی آب دریا برای هر متر مکعب ۵ هزار تومان است و باید با پرداخت یارانه، آب با هزینه کمتری به دست مردم برسد.

وی تصریح کرد: در همه سواحل شمال و جنوب کشور آماده ایم از بخش خصوصی برای ساخت آب شیرین کن حمایت کنیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا دولت تدبیری دارد که استان بوشهر از مواهب طرح‌های عظیم اقتصادی کشور بیشتر بهره

ببرند، گفت: دولت با تشکیل کارگروه ویژه‌ای راه حل مشکلات زیست محیطی منطقه عسلویه را بررسی می‌کند.

روحانی تاکید کرد: باید توقعات مردم محلی درخصوص اشتغال در این صنایع برآورده شود. با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی زمینه اشتغال بومیان در این صنایع فراهم می شود، مردم این استان باید از این صنایع عظیم بهره مند شوند.

وی همچنین بر هماهنگی بین وزارت نفت و دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد.

رئیس جمهور در خصوص بهره مندی بیشتر مردم استان بوشهر از تولید ناخالص ملی نیز گفت: درآمد ها در بودجه براساس قانون اختصاص می یابد و دولت باید بر اساس آن عمل کند؛ مردمی که میزبان صنایع عظیم نفت و گاز، انرژی و دریا هستند باید بیشتر از این مواهب بهره مند شوند و تا جایی که قانون اجازه می دهد کمک می کنیم.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود آب و برق در استان بوشهر هم بیان کرد: برای حل مشکلات مردم در این خصوص، فرهنگ سازی برای مصرف بهینه ضروری است.

وی یادآور شد: دولت برای تامین آب در مناطق دارای تنش آبی تلاش می کند و در استان بوشهر ۱۸۰ میلیارد تومان برای مقابله با کم آبی اختصاص داده ایم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.