سقائیان نژاد گفت:روزانه هفتصد و بیست تن زباله در شهر قم جمع آوری و دفن می‌شود که با راه اندازی آن، سیصد تن از این زباله‌ها به کود کمپوست تبدیل خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، دکتر سقائیان نژاد شهردار قم لزوم توجه به همه مناطق شهری را به منظور توسعه متوازن شهر مورد توجه قرار داد و گفت: امسال بودجه مناطق کم برخوردار افزایش چشمگیری داشته است به گونه‌ای که بودجه منطقه دو از بیست و پنج به صدمیلیارد تومان و بودجه منطقه شش از هفده به چهل و هشت میلیارد تومان رسیده است.

شهردار قم در عین حال در آمد پایدار شهری را لازمه پیشرفت و توسعه دانست و گفت:۶۰ درصد بودجه شهرداری ها، وابسته به فروش تراکم است که این مسئله با توجه به کاهش ساخت و ساز‌ها نمی‌تواند پایدار باشد.

شهردار قم از کاهش سهم مالیات بر ارزش افزوده کلانشهری مانند قم توسط مجلس در بودجه سال آینده هم انتقاد کرد و افزود: تا کنون ۸۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم کلانشهر‌ها بود که این میزان در سال آینده به هفتاد درصد رسیده است.

سیدمرتضی سقائیان نژاد علت این مصوبه را مباحث انتخاباتی دانست و بیان کرد: باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی نسبت به آینده بلوار آیت الله بروجردی هشدار داد و با اشاره به اینکه طرفین این بلوار تا دویست متر برای فضای سبز در نظر گرفته شده گفت: از هم اکنون دستگاه‌های مختلف به دنبال تغییر کاربری اطراف این بلوار هستند که این مسئله باعث نگرانی است.

شهردار قم با اشاره به تدوین برنامه قم ۱۴۰۰ در شهرداری گفت: با این وجود هنوز طرح جامع بلوار پیامبر اعظم در (شورای عالی معماری و شهرسازی) مصوب نشده و ما نمی‌دانیم سرانجام ده پروژه درنظر گرفته شده این بلوار به کجا می‌انجامد؟

شهردار قم از تحقق کامل بودجه سال ۹۷ شهرداری هم سخن گفت و افزود:درصد تحقق نقدی بودجه امسال، ۹۵ درصد و درصد غیرنقدی آن، صدو سه درصد بوده است.

شهردار قم به تلاش‌های انجام شده در زمینه گسترش فضای سبز در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت:در سال ۹۴، سی بوستان، در سال ۹۵ شصت بوستان، در سال ۹۶ یکصد بوستان و امسال صد و ده بوستان احداث شده که سرانه فضای سبز را به نوزده متر رسانده است،البته این میزان باید به بیست و هفت متر برسد.

سیدمرتضی سقائیان نژاد از افتتاح فاز اول خط یک متروی قم نیز تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: علت تاخیر در راه اندازی این پروژه، افزایش قیمت ارز و برخی تحریم‌ها بوده است به گونه‌ای که قیمت تمام شده یک کیلومتر از خط مترو از هفتاد به سیصد و هفتاد میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی از افتتاح فاز یک کارخانه تولید کمپوست قم خبر داد وعنوان کرد:روزانه هفتصد و بیست تن زباله در شهر قم جمع آوری و دفن می‌شود که با راه اندازی آن، سیصد تن از این زباله‌ها به کود کمپوست تبدیل خواهد شد.

وی به مهمترین پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده سال ۹۸ هم اشاره کرد و گفت: ادامه فاز سه بلوار جمهوری اسلامی تا یادگار امام، تملک و احداث فاز پنج عمار یاسر، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح شهید کیوانفر با خیابان امام خمینی، تقاطع غیرهمسطح شهید امینی بیات، برخی از مهمترین پروژه هاست.

شهردار قم با اشاره به اجرای یازده هدف، سی و هشت راهبرد و صدوبیست سیاست اجرایی شهرداری در سه سال گذشته گفت: معدل آماری این‌ها نشان می‌دهد شهرداری کاملا برطبق نقشه راه خود عمل کرده هرچند در برخی موارد کند بوده که علت آن شرایط اقتصادی کشور است.

انتهای پیام/ح

توسعه متوازن شهری مبنای برنامه‌های شهرداری

برچسب ها: شهردار قم ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار