فرماندار بناب با اشاره به صادرات کالا به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار در ۱۱ ماهه گذشته امسال از طریق گمرک بناب گفت: میزان صادرات کالاها در مدت مشابه سال قبل ۶۰ میلیون دلار بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رفیعی فرماندار بناب در جلسه شورای اداری بناب گفت: امروز با وجود فشار‌های بین المللی و مشکلات اقصادی در داخل، شاهد رشد صادرات هستیم و این نشانگر حضور موثر بخش خصوصی در این عرصه است که باید مسئولان از این بخش در راستای حل مشکلات کشور به خصوص ایجاد اشتغال حمایت کنند.

وی وضعیت صنایع تولیدی شهرستان را مطلوب دانست و افزود: از مجموع ۱۶۰ واحد تولیدی در سطح شهرستان ۱۵۴ واحد در امرتولید و صادرات فعال هستند و تنها شش واحد تولیدی به دلایل مشکلات کسب مجوز‌های لازم تعطیل است.

رفیعی با اشاره به اینکه از اعتبار ۲۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی برای ۹۰ پروژه عمرانی این شهرستان در سال ۹۷ تنها ۲۰ درصدآن تخصیص یافته است، اظهار کرد: عدم تخصیص به موقع اعتبارات موجب شده پروژه‌ها با روندی کند پیش رفته و در نتیجه موجب نارضایتی مردم شوند.

وی از اختصاص ۱۰۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال از محل ارزش افزوده به شهرداری بناب خبرداد و گفت: ۳۲۰ میلیارد ریال از سال ۹۲ تا بهمن امسال برای عمران و آبادانی روستا‌های شهرستان اختصاص یافته است که از آن جمله می‌توان به آسفالت ریزی ۸۷ هزار متر مربع از معابر روستا‌های شهرستان اشاره کرد.

فرماندار بناب عدم اشرافیت کامل کارشناسان ادارات شهرستان به قوانین و مقررات اداری را ضعف بزرگی دانست و افزود: عدم تسلط به قوانین و پاسخ به مطالبات مردم باعث نارضایتی عمومی و دلسردی مردم می‌شود که این امر خواسته و هدف اصلی دشمنان انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ این موضوع در دستور کار شورای اداری شهرستان خواهد بود، از مسئولان ادارات شهرستان خواست، با برگزاری کارگاه‌ها ودوره‌های آموزشی ضمن خدمت در راستای برطرف کردن این مشکل اقدامات بیشتر و بهتر را انجام دهند.

 

انتهای پیام/ش

۱۰۰ میلیون دلار از طریق گمرک بناب صادرشده است

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.