در حالی که مذاکرات مربوط به عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای به بن‌بست رسیده است، زیگمار گابریل از سفر خود به این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، زیگمار گابریل، ­وزیر امور خارجه پیشین آلمان، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد این ماه به کره شمالی سفر خواهد کرد.

سفر گابریل به کره شمالی در حالی قرار است انجام گیرد که مذاکرات مربوط به عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای به بن‌بست رسیده است.

­وزیر امور خارجه پیشین آلمان گفته است هدفش از سفر به کره شمالی این است که تصوری از این کشور برای خود به دست آورد. وی با این حال مشخص نکرد که دقیقا در چه تاریخی در نظر دارد به کره شمالی سفر کند. این دیدار همچنین در شرایطی قرار است انجام گیرد که چوئه سون هوی، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی، گفته است پیونگ‌یانگ مردد است که آیا مذاکرات با آمریکا درباره موضوع خلع سلاح و توقف آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی را ادامه دهد یا خیر.

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی روز جمعه در گفتگو با رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی خارجی در پیونگ‌یانگ گفت که کره شمالی مایل است از این به بعد در مذاکرات با این مضمون شرکت کند. وی درخواست‌های مطرح شده از سوی آمریکا در نشست هانوی را رد کرد. نشست اخیر سران آمریکا و کره شمالی که در هانوی برگزار شد، هیچ نتیجه‌ای در پی نداشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار