همایش تجلیل و الگوسازی از مستعدین و مخترعین برتر تحت حمایت بنیاد نخبگان و بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همایش تجلیل و الگوسازی از مستعدین و مخترعین برتر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری، در شهرکرد برگزار شد.

در این برنامه با حضور تعدادی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان، از مستعدین برتر مشمول جوایز تحصیلی، دانش آموختگان برتر دانشگاه ها، مخترعین و دانش آموزان برگزیده المپیاد‌ها و دارندگان رتبه‌های برتر آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.

مجتبی بنیادیان رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری در این همایش، با اشاره به رویکرد این بنیاد در توانمندسازی اجتماعات نخبگانی و الگوسازی از آنان، هدف اصلی این برنامه را قدردانی از تلاش‌ها و زحمات نخبگان، و ایجاد انگیزه و پویایی و هدایت جوانان و نوجوانان برای تلاش بیشتر در راستای پیشرفت و توسعه کشور بیان کرد.

وی گفت: تجلیل و تکریم از سرآمدان از وظایف و ضروریات جامعه است و مردم و مسئولان باید نسبت به نخبگان پیرامون خود آشنایی و شناخت داشته باشند و از آنان برای حل مشکلات و مسائل منطقه خود بهره گیرند.

بنیادیان افزود: در صورتی نخبگان و مستعدان می‌توانند اثرات مثبت بر جامعه داشته باشد که دستگاه‌های اجرایی و مسئولان، حمایت و هدایت آن‌ها را در اولویت قرار دهند.

فریبرز نجفی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری هم با بیان اینکه نخبگان و مستعدان برتر باید علاوه بر بعد علمی، بعد معنوی را هم در نظر داشته باشند گفت: با برخورداری از ایمان می‌توان خدمت رسانی بهتری به جامعه داشت.

وی افزود: شهدا و ایثارگران نخبگان دوران خود بودند و فرزندان آنان باید ادامه دهنده راه پدران خود باشند، زیرا آنچه امروز از اعتماد نفس، خودباوری، همدلی و اتحاد داریم مرهون رشادت‌های شهدا و ایثارگران است.

نجفی اضافه کرد: مردم و مسئولین باید با شناسایی، پرورش، مراقبت، حمایت و هدایت نخبگان، از توانمندی آن‌ها در راستای پیشرفت و اعتلای کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/ش

 تجلیل و الگوسازی از مستعدین و مخترعین برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.