مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، سهم اشتغال گردشگری در این استان را هشت درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نوروز ۹۸ را متفاوت‌تر از سال دیگر خواهید دید.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه‌های مجموعه تحت مدیریتش برای نوروز ۹۸ برگزار شد، اظهار داشت: تمامی امکانات برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان کرمانشاه با اشاره به نقش بالقوه گردشگری در ایجاد اشتغال و افزایش شور اجتماعی در بین مردم، اظهار داشت:
براساس مطالعات استراتژیک انجام شده، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که بخش خدمات و علی‌الخصوص گردشگری می‌تواند محور توسعه استان قرار بگیرد.

قادری تصریح کرد: سهم اشتغال گردشگری در استان کرمانشاه فقط هشت درصد است که رضایت‌بخش نیست.

وی با اشاره به برگزاری ۲۶ جلسه ستاد سفر‌های نوروزی به منظور پشت سر گذاشتن هر چه بهتر نوروز ۹۸، اضافه کرد: در بحث ایمنی و حفاظت گردشگران و نیز بحث بهداشت و کیفیت پذیرایی از گردشگران اقدامات خوبی انجام گرفته است.

قادری با تاکید به بحث شاد و مفرح بودن برنامه‌های نوروزی، افزود: امیدواریم با شرایط خوب فراهم شده بتوانیم شادی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

وی در بحث اسکان مسافران نوروزی به امکانات موجود در استان همچون اقامت در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، کمپ‌های اسکان، مدارس آموزش و پرورش و طرح خانه مسافر (اجاره واحد‌های مسکونی مردم به گردشگران) اشاره داشت.

قادری در ادامه به مواردی، چون برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در مبادی شهرها، اختصاص ۵۰۰ مسجد و ۳۵۰ مکان دیگر برای اقامه نماز، بازرسی‌های متعدد بهداشتی و نظافتی از اماکن خدماتی، ایجاد پایگا‌ه‌های اطلاع‌رسانی و چاپ ۷۰۰ هزار بروشور در راستای اطلاع‌رسانی، پیش‌بینی اقدامات و امکانات لازم در خصوص امداد و نجات، تعیین یک شماره در دسترس توسط دادستانی و قاضی کشیک، در خصوص مباحث انتظامی و قضایی به منظور پیگیری سریع مشکلات احتمالی مسافران نوروزی، اشاره کرد.

استقرار ۲۵ پایگاه اطلاع‌رسانی در قالب کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهرها، اپلیکشن راهنمای مسافر که امکان دانلود آن در مبادی شهر‌ها و مکان‌های گردشگری و محل تجمع گردشگران فراهم شده، فروش بلیط الکترونیکی در مجموعه طاق‌بستان و بیستون و توزیع راهنمای دیجیتال گردشگری در راستای توضیحات کامل در مورد آثار تاریخی، سه اقدام مهم اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در حوزه کار‌های دیجیتالی بود که قادری آن‌ها را در جمع اصحاب رسانه تشریح کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال گردشگران و مسافران نوروزی طاق‌بستان را متفاوت‌تر از سال دیگر خواهند دید.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۲ موزه در سطح استان از ساعت هشت صبح تا ۲۰ و بعضا ۲۱ شب پذیرای گردشگران هستند، اظهار داشت: سال آینده، ۲ موزه در شهر‌های اسلام آبادغرب و کنگاور افتتاح خواهد شد.

قادری گفت: برگزاری مراسم پایتخت نوروز در شهر کرمانشاه با همکاری شهرداری این شهر و نیز حضور گروه‌های آئینی از سراسر کشور برای برگزاری آئین نوروزی اقوام مختلف در طی ۱۰۸ برنامه، که به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد؛ از برنامه‌های مهم شادی‌آفرین ستاد سفر‌های نوروزی در ایام نوروز خواهد بود.

انتهای  پیام/ز

برگزاری مراسم پایتخت نوروز در شهر کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.