فراهانی گفت: طرح نوروزی اورژانس از روز گذشته آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه داردوسه ایستگاه سلامت درمحور‌های قم-تهران، قم-کاشان و عوارضی قم- تهران که شلوغ‌ترین محور‌ها می‌باشد،ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهدی فراهانی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: طرح نوروزی اورژانس از روز گذشته آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به آماده باش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اضافه کرد: اورژانس قم با ۳۵۰ نیروی عملیاتی، ستادی و مدیریتی به صورت تمام وقت در خدمت زائران و مسافران است.

به گفته فراهانی،۱۰ دستگاه موتورلانس نیز دراختیار اورژانس قرار دارد که به تناسب نیاز و در ترافیک سطح شهر به کار گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه دراجرای این طرح ۱۰ دستگاه موتورلانس نیز مشارکت دارد،گفت: علاوه بر ۴۲ دستگاه آمبولانس آماده ماموریت،۱۰ دستگاه آمبولانس نیز به صورت پشتیبان آماده خدمات رسانی هستند.

وی افزود: سه ایستگاه سلامت درمحور‌های قم-تهران، قم-کاشان و عوارضی قم- تهران که شلوغ‌ترین محور‌ها می‌باشد و مسافران عبوری سال‌های گذشته بیشترین مراجعه را به ایستگاه‌های سلامت داشته اند، ایجاد شده است.

معاون اورژانس قم اشاره کرد: با توجه به پیش بینی افزایش حجم زائران در زمان سال تحویل در حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران، اورژانس با تمام ظرفیت آماده خدمات رسانی به بیماران و مصدومان احتمالی است.

وی ادامه داد: در ایستگاه‌های سلامت خدمات درمانی سرپایی از جمله سنجش فشار خون و قند خون ارائه می‌شود و با این طرح ورود افراد برای کار درمانی سرپایی جلوگیری می‌شود تا ظرفیت بیمارستان‌ها برای موارد اورژانسی‌تر اختصاص یابد.

در حال حاضر ۲۰ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی در استان قم فعال می‌باشد.

انتهای پیام /ح

۴۲ دستگاه آمبولانس درطرح نوروزی اورژانس قم فعال است

برچسب ها: نوروز ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.