نمایندگان مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را برای بررسی بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها ارجاع کردند.

طرح اصلاح قانون انتخابات دوباره به کمیسیون شورا‌ها ارجاع شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه ۲۶ اسفند) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش ارجاعی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها درباره طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، طرح مذکور را با ۱۳۱ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن برای بررسی بیشتر به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها ارجاع دادند.

براساس این گزارش نمایندگان پس از رد پیشنهاداتی درخصوص حذف ماده ۵ طرح مذکور، برای رفع ابهام از این ماده که درخصوص شرایط ارائه فهرست انتخاباتی توسط احزاب و جبهه‌ها و همچنین اختصاص سهمی از فهرست به کاندیدا‌های خانم بود، آن را به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها ارجاع دادند.

علی لاریجانی رئیس مجلس گفت:: برای تناسبی شدن طرح مذکور و همچنین رفع برخی ایرادات، ضرورت دارد که کمیسیون بار دیگر به این موضوع رسیدگی کند تا نمایندگان با وقوف کامل بتوانند در این باره تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار