کودکانی تاکنون بینایی سنجی نشده اند تا پایان ماه جاری می‌توانند به پایگاه‌های بینایی سنجی مهاباد مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهاباد گفت: کودکان جامانده از طرح پیشگیری تنبلی چشم از امروز تا ۲۸ اسفند ماه می‌توانند برای معاینه چشم خود به پایگاه‌های ثابت بینایی سنجی این شهرستان مراجعه کنند.

مهران یوسفی مکری افزود: این طرح شامل کودکان سه تا شش سال (متولدان نیمه دوم سال ۹۱ تا سال ۹۴) می‌شود که باید با همراه داشتن شناسنامه به پایگاه‌های ویژه این طرح مراجعه کنند.

یوسفی مکری گفت: در صورتیکه مشکل بینایی در کودکی قبل از شش سالگی شناسایی و درمان نشود، پس از ۱۲ سالگی امکان درمان کامل آن نخواهد بود.

وی، با اشاره به مراجعه بیش از هشت هزار و ۸۰۰ کودک به پایگاه‌های سنجش بینایی این شهرستان گفت: از این تعداد ۴۵۰ کودک مشکوک به اختلال بینایی شناسایی شدند که ۴۰۸ کودک به مرحله بینایی سنجی و نه کودک هم به چشم پزشک ارجاع داده شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهاباد اضافه کرد: پارسال برای ۷۱ کودک عینک طبی صادر شد و چهار کودک هم برای جراحی به چشم پزشک معرفی شدند.

آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک مشکل بینایی است که حدود دو تا سه درصد افراد جامعه گرفتار آن هستند و اگر به موقع درمان نشود مشکلات جدی برای افراد ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ج

اجرای طرح بینایی سنجی کودکان در شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.