کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: در بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت ۹۸۰ دانشجوی این دانشگاه شرکت کرده‌اند.

شرکت ۹۸۰ دانشجوی علوم پزشکی ابن سینا در مسابقات قرآنیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، طیبه شمس، کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد: بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت بین اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در دو بخش کتبی و آوایی برگزار می‌شود، گفت: مرحله کتبی این مسابقات ۲۷ فروردین ماه برگزار شد و بخش آوایی این مسابقات در حال برگزاری است.

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا  همدان با اشاره به اینکه این دور از مسابقات شامل بخش‌های پژوهشی فناوری و هنری نیز هست، ادامه داد: امسال مسابقات به صورت تیمی نیز برگزار می‌شود و هر تیم شامل یک حافظ قرآن، یک قاری و یک نفر مسلط به ترجمه آیات حضور دارند که با سایر تیم‌های دانشگاه‌های منطقه  رقابت می‌ کنند.

شمس ادامه داد:در این تقسیم بندی‌ها استان همدان جزء منطقه ۳ و شامل استان‌های ایلام، کردستان و کرمانشاه است.

وی عنوان کرد: این دور از مسابقات شامل حفظ جز یک، ۵، ۱۰، ۱۵،۲۰ و حفظ کل قرآن کریم، در رشته قرائت شامل تحقیق و ترتیل، رشته اذان، آیین سخنوری و دعاخوانی برگزار می‌ شود.

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به اینکه تاکنون ۹۸۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در این مرحله از مسابقات شرکت کرده اند، یادآور شد: ۴۱۷ نفر در بخش کتبی و نیمی در بخش آوایی حضور داشته اند، احتمال افزایش شرکت کنندگان نیز در بخش‌های پژوهشی، هنری و فرهنگی که به صورت ارسال آثار است وجود دارد.

شمس اظهار داشت: داوران بخش آقایان، مسعود عباسی کارشناس دارالقران سازمان تبلیغات استان همدان داور رشته صحت و تجوید و حفظ، محسن ورمزیار مدیر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا داور رشته صوت و همچنبن مجتبی جمالی رئیس اداره امور قرآنی اداره اوقاف استان همدان داور بخش لحن بودند.

انتهای پیام/ب

۴۱۷ نفر در بخش کتبی مسابقات قرآنی شرکت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.