جانشین رییس پلیس راه زنجان گفت :بالاترین حجم سفرها در طول سال به ایام نوروز اختصاص دارد برای داشتن سفری ایمن در این ایام رانندگان توصییه های پلیس را جدی بگیرند.

سفر در راه است و خطر در کمین /رانندگان قبل از سفر حتما از سلامت خودروی خود اطمینان پیدا کنندجانشین رییس پلیس راه زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت:برای اینکه هموطنان سفر خوبی را در نوروز سال ۹۸ تجربه کنند نکاتی را در مورد سلامت خودرو به لحاظ فنی و سیستمی رعایت کنند و قبل از اقدام به سفر حتما از سلامت خودروی خود اطمینان پیدا کنند و همچنین اقدام به تمدید معاینه فنی خودروی خود کنند.

وی افزود:عامل انسانی و نحوه رانندگی افراد در جلوگیری از تصادفات بسیار موثر است و سرنشینان خودرو در کنار راننده‌ ای احساس آرامش دارند که با آرامش و رعایت قوانین و مقررات رانندگی کند.

سرهنگ عظیمی ادامه داد: پلیس در ایام تعطیلات نوروزی با رانندگان پرخطر و افرادی که مدارک خودروی آن‌ها دچار مشکل است و قبل از سفر نسبت به رفع آن‌ها اقدام نکرده اند، برخورد خواهد کرد.

جانشین رییس پلیس زاه زنجان ادامه داد: اولین و مهمترین توصیه این است که رانندگان کنترل سرعت را در اولویت سفر خود قرار دهند.
وی ادامه داد: توصیه می‌شود که برای یک سفر ایمن برنامه‌ریزی کنند. راننده باید ضمن اطمینان از فقدان نقص فنی اتومبیل مبدأ و مقصد سفر خود را تعریف کند. در طول سفر حتماً مطابق آن برنامه‌ای که پیش بینی کرده، حرکت کند .

سرهنگ عظیمی گفت: از آنجا که خستگی و خواب آلودگی یکی از بیشترین علت‌های تصادفات جاده‌ای است لذا به رانندگان توصیه می‌شود که در ازای هر دوساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت شود .

وی همچنین تاکید کرد: توصیه می‌شود هموطنان در توقف گاه‌های مناسب در طول سفر بایستند و استراحت کنند تا کمتر شاهد حوادث رانندگی باشیم.

وی گفت: خوشبختانه فرهنگ بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشین جلو جا افتاده است. اگر این موضوع برای سرنشینان عقب هم فرهنگ‌سازی شود، کمک شایانی به کاهش تعداد تلفات در جاده‌ها خواهد شد. چرا که بستن کمربند ایمنی کمک مهمی به برخورد نکردن سر به بدنه خودرو می‌کند و در هنگام واژگونی خودرو از پرتاپ به بیرون خوداری می کند.

وی با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت:با سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز وانحراف به چپ (که یکی از عوامل بسیار مهم تصادف در جاده‌های دوطرفه است)، جان سرنشینان خود را به خطر نیندازند.
 
انتهای پیام/ن
 
 

برخورد جدی پلیس  با رانندگان خاطی

برچسب ها: وضعیت راه ها ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.