دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رتبه بندی بین المللی QS در میان ۵۰۰ دانشگاه نخست جهان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یونس قاسمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس گزارش منتشر شده از سوی پایگاه رتبه بندی موضوعی QS در سال ۲۰۱۹ میلادی، هشت دانشگاه کشور از سیزده حوزه موضوعی در این رتبه بندی حضور دارند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه موضوعی پزشکی بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران، موفق به کسب رتبه ۴۵۱ تا ۵۰۰، در میان دانشگاه‌های جهان شده است.

قاسمی تصریح کرد: نظام رتبه‌بندی QS از سال ۲۰۰۴ میلادی، سالانه دانشگاه‌های جهان را با استفاده از چهار شاخص بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استناد‌ها به ازای هر مقاله و «h-index» ارزیابی و هفتصد دانشگاه برتر را معرفی می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بخشی از اطلاعات مورد نیاز نظام رتبه بندی QS از پایگاه استنادی اسکوپوس و بخش دیگر از اطلاعات حاصل از نظرسنجی‌ها به دست می‌آید، توضیح داد: رتبه بندی QS در سال ۲۰۱۹ میلادی هزار و ۲۲۲ دانشگاه از ۷۸ کشور را در ۴۸ حوزه موضوعی در قالب پنج حوزه کلی علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم اجتماعی، هنر و علوم انسانی ارزیابی کرده است.
انتهای پیام/م

درخشش علوم پزشکی شیراز در رتبه بندی کیو . اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.