تست گرم خط ۶ مترو تهران در راستای بررسی نهایی وضعیت این خط با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تست گرم خط ۶ مترو تهرن، از ایستگاه میدان شهدا تا دولت آباد؛ با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران و رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک، علی امام، مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، فرنوش نوبخت، مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو و همچنین جمعی از مدیران این خط برگزار شد.

در تست گرم صورت گرفته سیستم برق رسانی به قطار ۷ واگنه و سیستم اتوماتیک حرکت آن در تونل و همچنین سیستم سیگنالینگ مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد وضعیت خط، مطلوب است و آمادگی لازم برای بهره برداری وجود دارد.

همچنین تست سرد این خط نیز چند ماه پیش به وسیله یک دستگاه واگن از قطار‌هایی که قرار است در آینده در این خط مورد استفاده قرار گیرد همراه با یک دستگاه لوکوموتیو جهت بررسی فاصله لبه سکو‌های ایستگاه با بدنه قطار و واگن‌ها، کنترل گاباری در نقاط مختلف مسیر، صحت نصب ادوات داخل تونل و عدم تداخل آن‌ها با قطار عبوری، ارزیابی کلی کیفیت روسازی و نیز وضعیت حرکت قطار‌ها روی ریل انجام پذیرفت.

در این آزمایش مشخص شد تمامی معیار‌های مورد بررسی در سطح مطلوب عملکرد بوده و از لحاظ بهره‌برداری مشکلی وجود ندارد.

خط ۶ مترو یکی از خطوط پر ترافیک شهر تهران محسوب می‌شود که در صورت تکمیل شدن قابلیت جا به جایی بیش از یک میلیون مسافر در روز را دارد.

گفتنی است؛ به‌زودی با حضور حسن روحانی رئیس جمهور؛ سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا شامل ۹ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۶ مترو به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

انجام تست گرم خط ۶ مترو تهران

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار