رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در شرایط فعلی امکان جذب ۲۰ هزار دانشجو معلم را داریم، اما این تعداد ظرفیت قابل ارتقاء هم است.

آمادگی برای جذب ۲۰ هزار دانشجو معلم در مهر ۹۸ / ۳ ساله شدن دانشگاه فرهنگیان در انتظار نظر وزارت علومحسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ظرفیت این دانشگاه برای جذب دانشجو معلم برای سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت فعلی دانشگاه و تعداد فارغ التحصیلان در مهر ۹۸ برای دوره ۴ ساله و ماده ۲۸، امکان جذب ۲۰ هزار دانشجو داریم.

وی ادامه داد: البته امکان توسعه این ظرفیت وجود دارد و می‌توانیم آن را با توجه به اعلام نیاز آموزش و پرورش ارتقاء دهیم.

خنیفر در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه امکان جذب ۵۵ هزار نیروی جدید با توجه به جذب این تعداد نیرو در آزمون استخدامی و دوره ۴ ساله را دارد یا خیر، گفت: این موضوع هنوز در حد اطلاع رسانی است و اعلام رسمی نشده است، اما زمانی که به طور رسمی این موضوع مشخص شود، برنامه ریزی لازم برای ساماندهی نیرو‌های جدید را در دستور کار قرار می‌دهیم و امکان آموزش وجود دارد.

تربیت معلم برای کلاس‌های خالی ماموریت دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه مأموریت این دانشگاه تربیت معلم برای کلاس‌های خالی است، تصریح کرد: با اعلام نظر قطعی برای جذب نیرو و با توجه به مأموریت گرا بودن دانشگاه، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در این دانشگاه صرفا به تربیت معلم می‌پردازیم و هیچگونه دخل و تصرفی در تعداد جذب دانشجو معلمان و حتی آزمون استخدامی نداریم و فقط مبتنی بر نیازسنجی وزارتخانه تربیت معلم را انجام می‌دهیم.

خنیفر درباره تعیین تکلیف ۳ ساله شدن این دانشگاه، گفت: این موضوع هنوز در حد یک طرح خام است و باید بعد از بررسی در هیئت امنا تعیین تکلیف شود و دفتر گسترش وزارت علوم آن را تأیید کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان یادآوری کرد: بر اساس این طرح دانشجو معلمان دو تابستان در دوره تحصیلی را به عنوان نیم سال اصلی درسی در نظر می‌گیرند و هیچگونه حذفی در فهرست دروس نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۴۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
در دانشگاه فرهنگیان چه کسانی تدریس می کنند؟ معلم‌ها به صورت اضافه تدریس! چرا این دانشکاه هیات علمی جذب نمی کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
این همه جوان تحصیل کرده بااستعدادلیسانس وفوق لیسانس که سن استخدام آنهامی گذردانوقت می روندمتولدین79-80 رادردانشگاه فرهنگیان استخدام می کننداین همه جوان تحصیل کرده که علاقمندبه تدریس هستنداین کجای عدالت است جوانی سرمایه عمرومالی گذشته انوقت بایدبیکارباشدودانشجوی دانشگاه فرهنگیان نه سربازی برودوازبدو ورودهم سابقه کاری برایش حساب شودوهم حقوق بگیردوخیالش ازاستخدامی هم راحت باشدباسن کمش ولی جوان دیگر......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
چرا فیلتر هایی که میذارن واس جذب رو نمیگی
از تراز بالای 6500 تا شرط معدل و هزارجور مصاحبه و تحقیق
همون لیسانس و فوق لیسانس به قول شما اگه شرایطشو داشت و علاقشو هم میتونست جذب فرهنگیان بشه