کردستان در سال ۹۷ جزو سه استان برتر کشوری در رشد و جهش برنامه‌های سواد آموزی معرفی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در نشست گروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان، گفت: کردستان در سال ۱۳۹۷ با رشد و جهش در برنامه‌های سواد آموزی، جزو سه استان برتر کشوری معرفی و از سوی وزارت مورد تقدیر قرار گرفت.

صدیقه عبدالهی صبح امروز در ششمین و آخرین نشست گروه بهبود کیفیت سواد آموزی به ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، توسعه مراکز یادگیری محلی سواد آموزی، تقویت و جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی، بهبود و توانمندی شایستگی آموزش دهندگان و نظارت بر برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه را از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت بر شمرد.

وی با بیان اینکه در تحقق پوشش حجم دوره‌های سواد آموزی عملکرد استان در سال ۹۷ بالای صد در صد بوده است، گفت: عملکرد استان در دوره سواد آموزی ۱۰۱ درصد بود در حالیکه میانگین کشوری دوره سواد آموزی ۹۳.۸ درصد بوده است.

عبداللهی هم چنین گزارشی از فعالیت مراکز یادگیری محلی سواد آموزی در استان ارائه کرد و با بیان اینکه در سال ۹۵ تعداد چهار مرکز، در سال ۹۶ این مراکز به ۷ مرکز افزایش و در سال ۹۷ نیز به ۱۳ مرکز توسعه یافت، گفت: توسعه مراکز یادگیری محلی سواد آموزی یکی از برنامه‌های اولویت استان در سال جاری و سال ۹۸ می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از اعتبارات و پرداخت‌های سال ۹۶ و سال ۹۷ ارائه کرد و گفت: در راستای توانمند سازی نیروی انسانی، دوره آموزشی ۱۶ ساعته آموزش بزرگسال با همکاری جهاد دانشگاهی در استان برگزار شده است.

صدیقه عبداللهی یکی دیگر از اقدامات برجسته این معاونت را برنامه نماز کلید بهشت عنوان کرد و گفت: با همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور محتوای آموزشی برای سواد آموزان اهل سنت استان تدوین و به تعداد ۶ هزار نسخه چاپ و توزیع شد.

انتهای پیام/ع

کردستان در سال ۹۷ جزو سه استان برتر کشوری در رشد و جهش برنامه‌های سواد آموزی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.